Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BQ29-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 24.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveysteknologia
Opettaja
- Minna Salakari
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YTERTES23Terveysteknologia
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- 24.01.2024 08:30 - 14:00, Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3004 (30 hlö, mielellään Educity)
- 13.03.2024 08:30 - 14:00, Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3004 (30 hlö, Educity)
- 17.04.2024 08:30 - 14:00, Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3004 (30 hlö, Educity)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· tuntee erilaiset projektityypit ja niiden toimintaympäristöt
· ymmärtää TVT toimintasektorilla projektitoiminnan erityispiirteet ja eri toimijat
· osaa projektisalkun hallinnan periaatteet TVT-ympäristössä
· osaa ohjelman (program) johtamisen periaatteet
· tuntee kompleksisen projektin ja toimintaympäristön hallintamekanismit
· pystyy laskemaan ja arvioimaan projektien kannattavuutta investointina
Sisältö
· Projektityypit: investointihanke, kehittämishanke, tutkimushanke, selvityshanke, producktiohanke
· Projektinhallinnan perusteet, projektikolmio, projektin vaatimusmäärittely, suunnittelu ja toteutus
· Projektisalkku hyvinvointiteknologian kehittämisessä
· Ohjelmajohtaminen ja kompleksiset projektit
· Investointilaskennan menetelmät
· Projektien kannattavuuden arviointi
· Projektinhallinnan viitekehykset ja työkalut
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos opiskelija on suorittanut vastaavan opintojakson aiemmin, hän voi hyväksilukea opintojakson.
Jos opiskelijalla on osaamista projektinhallinnasta ja projektityöstä, hän voi hyväksilukea osaamisen näytöllä opintojakson. Opettajat määrittelevät tehtävän/tehtävät, jotka opiskelijan tulee tehdä hyväksilukuun.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksoon sisältyvät luennot, itsenäiset tehtävät sekä pienryhmätyöskentelyä.
Opintojaksoon sisältyy kaiken kaikkiaan kaksi arvioitavaa kokonaisuutta: 1 yksilötehtävä ja 1 ryhmätehtävä.
Opintojakson suoritukseen vaaditaan läsnöolo opetuksessa sekä kaikkien tehtävien palautus hyväksytysti.
Sisällön jaksotus
Opintojakson lähikerrat toteutuvat seuraavasti:
24.1.2024 klo 10.00-14.00 Orientaatio, esittely ja tehtävät, avainluento 1
13.3.2024 klo 8.30-14.00 Avainluento 2 ja 3, pienryhmätehtävät
17.4.2024 klo 8.30-14.00 Avainluento 4 ja tehtäväpurku
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.
Avoin AMK maksimi 3 opiskelijaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl-K5.
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu kontaktiopetukseen.
Opiskelija ei osallistu ryhmätehtävään.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu. Tehtävä ei ole amk-ohjeistuksen mukainen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan. Lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ei osallistu kaikkiin kontaktiopetuskertoihin.
Opiskelija ei osallistu aktiivisesti ryhmätyön tekemiseen.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet on esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.
Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista.
Työn rakenne hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.
Kirjallisen tehtävän ulkoasu puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet osin puutteelliset. Työ ei ole amk-ohjeistuksen mukainen tai se on ohjeistuksesta poikkeava.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen.
Opiskelija osallistuu riittävällä ja tasapuolisella tavalla ryhmätyön tekemiseen.
Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen lähdemateriaaliin. Lähteissä hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty kattavasti.
Työ on sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä on käsitelty keskeisiä asioita. Työn rakenne on selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen (täysin looginen tasolla H4).
Asioita on tehtävässä tarkasteltu pohtien, ja pohdinta on pääosin reflektiivistä ja perusteltua.
Kirjallisen työn iulkoasu on siisti, ilmaisu on pääasiassa asiallista, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti kontaktiopetukseen.
Opiskelijalla on selkeä rooli ryhmätyössä ja hän hoitaa oman osansa.
Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty laajasti ja oikein. Sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.
Työ on rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä koko työssä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektiivistä, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.
Kirjallisen työn ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Amk-ohjeista on noudatettu. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset läpi koko työn.