Development as an Advanced Practitioner (5 cr)
Code: TH00BR23-3004
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 31.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 26.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Johanna Berg
- Teija Franck
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- TH00BR23
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· toimia laajavastuisena asiantuntijana roolissa moniammatillisessa tiimissä, joka vastaa syöpää sairastavan hoito- ja kuntoutusprosessista lainsäädännön ja tehtävänkuvaa koskevan ohjeistuksen mukaisesti osoittaen vastuullisuutta, ammatillisuutta ja eettisyyttä
· ohjata omaa oppimistaan ja kehittymistä
· omaksuu analyyttisen ja reflektiivisen työ- ja opiskeluotteen
· hyödyntää monipuolisesti informaatioteknisiä työvälineitä
· soveltaa osallistuvaa, näyttöön perustuvaa, potilaslähtöistä prosessia kliinisen asiantuntijan roolin ja hoidon kehittämisessä
· osoittaa sitoutumista jatkuvaan oman kliinisen osaamisen syventämiseen ja kehittämiseen
Opintojakson sisältö
· Asiantuntijana kehittyminen
· Kliinisen asiantuntijan rooli ja sen kehittäminen: kansallinen ja kansainvälinen näkökulma
· Osaaminen kliinisessä toimintaympäristössä: hoitoprosessin ja Peppa-prosessin soveltaminen kliinisessä työssä osana kliinisen asiantuntijan itsenäistä työtä
· Oman oppimisen ja ymmärtämisen ohjaus, suunnittelu- ja arviointitaitojen kehittäminen
· Oman ajattelun ja päätöksentekotaitojen kehittäminen terveysalalla
· Elinikäiseen oppimiseen, ammatilliseen kehittymiseen ja itsensä johtamiseen motivointi
· Informaatioteknisten työvälineiden käyttö ja verkko-opiskelutaidot
· Näyttöön perustuva, eettinen ja kulttuurisensitiivinen päätöksenteko
Objective
After completing the course, the student is able to:
· to work in the role of a advanced practitioner in a multi-professional team that is responsible for the treatment and rehabilitation process of a cancer patient
· self-regulate their own learning and development
· adopt an analytical and reflective working and studying style
· utilize a diverse array of information technology tools
· implement a participatory, evidence-informed, patient-centered process in developing the advanced roles and practice
· demonstrate commitment to continuous deepening and development of their own clinical expertise
Content
· Developing as an advanced practitioner
· The role of a advanced practitioner: national and international perspective
· Competence in clinical practice: implementing a care process and the PEPPA process in the clinical work as a part of the independent work of a clinical expert
· Directing their own learning and understanding, developing their planning and evaluation skills
· Developing their own thinking and decision making skills in the health care sector
· Motivating themselves for lifelong learning, professional development and self-direction
· Use of information technology tools and online studying skills
· Evidence-informed, ethical and culturally sensitive decision making
Materials
It's Learning -oppimisalustalla
Teaching methods
Lähi- ja etäoppiminen
International connections
Luennot ja muu opetus (lähi- ja etä), pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Student workload
Kliinisen asiantuntijuuden analyysitehtävä ja Kliinisen asiantuntijuuden kehittämissuunnitelma 80 t
HOPS-työskentelyn aloitus 20 t
Lähiopetus: Master Schoolin yhteiset aloituspäivät (2 pv) tammikuu 2024 yhteensä 16t,
toukokuu 2024 1 pv 8t
Etäopetusta helmikuu 1 pv 4t , maaliskuu 1 pv 4t, , huhtikuu 1 pv 4t .
Itsenäinen opiskelu 25 t
Further information
Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa.