Hampaattoman suun irtoproteettinen kuntoutus 2 (4 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CJ87-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 09.02.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 25
- Koulutus
- Hammasteknikon koulutus
- Opettajat
- Sari Silmäri
- Vastuuopettaja
- Sari Silmäri
- Ryhmät
-
PHAMMS23Hammasteknikkokoulutus (AMK), S23
- Opintojakso
- TH00CJ87
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso ajoittuu kevätlukukaudelle 2024 (tammikuu - helmikuu)
Kaavioiden ja kokoproteesiasettelun harjoittelu simulaatiotilanteessa
Oppimateriaalit
Opintojaksolla käytettävä oppimismateriaali löytyy verkkoalueelta (ITS)
Opetusmenetelmät
Simulaatioharjoittelu
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
opettajaohjaus, tiimityöskentely, vertaisohjaus, itsenäinen työskentely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Työtodistuksella on mahdollista todentaa kaavioiden ja asettelun osaaminen (työelämäkokemus hammaslaboratoriossa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4op = 108 tuntia opiskelijan työtä
Opintojaksolla tehtävät harjoitustyöt:
1. Kaaviot *5 (18h)
2. Tasoasettelu (40h)
a) hammasasettelun periaatteet, ienreunojen, papillojen ja alveoliosien muotoilu
b) kp:n valmistusprosessi: proteesin kyvetointi, koeprässäys ja akrylointi, proteesien viimeistely: työstö- ja kiillotusmenetelmät, hampaiden hionnat: kuluneisuus- ja korjaushionnat
3. Biometrinen asettelu (22h)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolo ja osallistuminen kontaktitunneille
Itsenäinen työskentely
Työskentelymetodit ja prosessi
Materiaalien ja laitteiden käyttö
Työnjälki
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1 = opiskelijalla on hankaluuksia saada opintojakson työt valmiiksi eikä hän osoita osaamistaan harjoitustöiden, kirjallisten tehtävien tai läsnäolon osalta.
2 = opiskelija tekee opintojakson harjoitustyöt ja palauttaa ne lukukauden aikana, mutta hän tarvitsee vielä harjoittelua kädentaitojen kehittämisessä. Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä, mutta kokee epävarmuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3 = opiskelija tekee opintojakson harjoitustyöt sekä kirjalliset tehtävät, hän on oma-aloitteinen ja yritteliäs, palauttaa työt lukukauden aikana, töiden laatu on hyvä-keskinkertainen.
Opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä parhaansa, hän osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä.
4 = opiskelija osoittaa kiinnostusta, yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta. Hän tekee työt ajallaan ja töiden laatu on hyvä / kiitettävä. Hän osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, ja huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 = opiskelija on innostunut ja kiinnostunut aiheesta. Hän osoittaa yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta ja tekee työt ajallaan valmiiksi, töiden laatu on erinomainen.
Opiskelija osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat.