Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7151111-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 24.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Suuhygienistikoulutus
Opettajat
Minna Hyötilä
Päivi Pietikäinen
Jaana Manneros
Opintojakso
7151111

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 15.04.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Infotunti/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3016
Teams
To 23.05.2024 klo 12:30 - 15:30
(3 t 0 min)
Kypsyysnäyte/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3016
MED_D2059 Troll/ opetustila
Pe 24.05.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Seminaaripäivä/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3016
MED_D2059 Troll/ opetustila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevätlukukausi 2024
• Opiskelija raportoi opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
• Opiskelija raportoi suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
• Opiskelija ottaa vastaan ja antaa vertaispalautetta
• Opiskelija kirjoittaa kypsyysnäytteen

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- raportoida opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
- raportoida suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
- laatia opinnäytetyön aihetta käsittelevän julkaisun
- kirjoittaa hyväksytty kypsyysnäyte

Oppimateriaalit

Its learning: Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte –kansio
Messi: AMK opinnäytetyö -sivut
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettaja-arviointi, vertaisarviointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

• Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyö raportoidaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä seminaaripäivässä 24.5.
• Itsenäinen työskentely: kypsyysnäytteen kirjoittaminen
• Seminaaripäivä: opinnäytetyön suullinen esittäminen
• Opettaja-arviointi: opettaja antaa opinnäytetyöstä arviointilausunnon
• Vertaisarviointi: jokainen pienryhmä opponoi yhden opinnäytetyön seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 135h opiskelijan työtä
• Lähiopetus 2h
• Seminaaripäivä 4h
• Kypsyysnäytteen kirjoittaminen 3h
• Itsenäinen ja tiimityöskentely 126h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa opinnäytetyöstään arviointilausunnon. Arviointi sisältää numeerisen arvioinnin (asteikolla 0-5) sekä sanallisen arviointilausunnon. Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointikriteereihin (Messissä). Opinnäytetyön arvioi ohjaaja. Ohjaaja huomioi myös harkintansa mukaan opponenttien näkemykset sekä itsearvioinnin. Arvioinnissa otetaan huomioon myös toimeksiantajan lausunto, mikäli opinnäytetyö perustuu toimeksiantoon.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää
• Opinnäytetyöraportin ja sen esityksen hyväksymistä
• Hyväksyttyä toisen työn opponointia
• Aktiivista läsnäoloa seminaarissa
• Mahdollisen poissaolon korvaamista hyväksytyllä kirjallisella työllä
• Hyväksyttyä kypsyysnäytteen suorittamista
• Plagioinnin tarkastuksen tekemistä Ouriginal-ohjelmalla
• Opinnäytetyön luovuttamista Theseukseen/kirjastoon
• Pyydettyjen lomakkeiden palauttamista

Esitietovaatimukset

Kehittämistyön menetelmäopinnot

Siirry alkuun