Skip to main content

Occupational Performance in Occupational Therapy (4 cr)

Code: TH00CL61-3003

General information


Enrollment
09.12.2023 - 12.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 29.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Kirsi Kero
Heli Arokki
Heidi Hämäläinen
Groups
MTOIMK24
Occupational Therapist
Course
TH00CL61
No reservations found for realization TH00CL61-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2t Info
2t Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, Kirsi
4t Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, Kirsi
6t Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan, Heli
6t Näyttöpäivä (11.3.), yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.

Sisällöt tarkemmin ITSLearningissä.

Objective

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.

Content

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan

Materials

Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.

Student workload

27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108t. Lähipäivät 14t + näyttö (3h) sekä itsenäistä työskentelyä 91t. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.

Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhd. Toiminta ihmisen elämässä opintojaksoon)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero

CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy ryhmänne kotipesästä ITSLearingistä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

TASO 1:
- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

TASO 3:
- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

TASO 5 :
- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Go back to top of page