Basics of Therapy Interventions (5 cr)
Code: TH00CL64-3002
General information
- Enrollment
- 09.12.2023 - 12.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 20 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 02.05.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Näytönhaku_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3002 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Fri 03.05.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Moho_CPPF_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3002 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Mon 06.05.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Dokumentaatio_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3002 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Mon 06.05.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
GAS_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3002 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Tue 07.05.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Näyttö_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3002 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2t Info, etänä
4t Teema 1: Näyttöön perustuva käytäntö 2.5.2024 klo 8.15 - 11.45
6t Teema 2:Toimintaterapiaprosessi CPPF:n ja terapeuttinen harkintaprosessi MOHO:n mukaan 3.5.2024 klo 9-15
4t Teema 4: Toimintaterapiaprosessin dokumentaatio, 6.5. klo 8.15 - 11.45
4t Teema 5: Tavoitteen asettaminen GAS:n avulla 6.5. klo 12.30 - 16
4h Näyttö 7.5.2024 klo 8.15 - 11.45
Objective
Opiskelija osaa
• selittää asiakaslähtöisen toimintaterapiaprosessin sisältöjä ja terapeuttista harkintaa prosessin eri vaiheissa
• kuvata tavoitteiden asettamista asiakkaan kanssa toiminnallisuuden edistämiseksi tai ylläpitämiseksi
• ymmärtää tiedonhaun osana näyttöön perustuvaa työskentelyä
• tunnistaa näyttöön perustuvan työskentelyn periaatteita osana toimintaterapiaprosessia,
• selittää terapiaprosessin dokumentoinnin periaatteita.
Content
Asiakaslähtöinen toimintaterapiaprosessi
Terapeuttinen harkintaprosessi
Tavoitteiden asettaminen
Tiedonhaku
Näyttöön perustuvan käytännön perusteet
Terapiaprosessin dokumentointi
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä.
Teaching methods
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivinä. Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta.
Student workload
27h opiskelijan työtä vastaa 1op
5opx27t= 135t, josta lähi-/etäpäivät on 35t sekä itsenäistä työskentelyä 99t. Itsenäinen työskentely käsittää esseet/muistiinpanot ennen tiimityöskentelyä ja tiimireflektion tekemisen
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Arvioinnin kohteet:
Muistiinpanot ennen tiimipäiviä => hyväksytty/ hylätty
Tiimireflektio skaalalla 0-5 ja siihen liittyvä itse- ja vertaisarviointi (vaikutus +/- 1 numero)
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointikehikko löytyy KOTE-kansiosta
- ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
- Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
- ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
- tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
- ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
- ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
- ei arvioi omaa osaamistaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
T1:
- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
H3:
- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Qualifications
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena -moduuli