Siirry suoraan sisältöön

Konseptimuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TE00BX14-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.12.2023 - 30.03.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 29.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 25

Koulutus

  • Design Plugin - Muotoilun korkeakouludiplomi

Opettaja

  • Markku Seppälä

Vastuuopettaja

Markku Seppälä

Ryhmät

  • DMUOTS23
    Design Plugin Maxi - Muotoilun korkeakouludiplomi
  • 26.01.2024 08:00 - 12:00, Konseptimuotoilu TE00BX14-3004
  • 09.02.2024 08:00 - 12:00, Konseptimuotoilu TE00BX14-3004
  • 01.03.2024 08:00 - 12:00, Konseptimuotoilu TE00BX14-3004
  • 15.03.2024 08:00 - 12:00, Konseptimuotoilu TE00BX14-3004

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää tuotteiden ja palvelujen elinkaarinäkökulmat, erilaiset suunnitteluvaatimukset ja osaa määritellä muotoilua niiden kautta. Opiskelija osaa jalostaa luovan ajattelun tuloksia tuote- ja palvelukonsepteiksi.

Sisältö

Moduuli muodostuu seuraavista osa-alueista:
- Konseptointi ja luovan ideoinnin soveltaminen

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan ITS:ssä

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
Harjoitustehtävät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka
Learning by doing

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ilmoitetaan opintojaksokohtaisessa ITS -työtilassa

Sisällön jaksotus

3D -mallinnus ja konseptointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen työskentely ja vastuunotto
Jatkuva palaute
Itse- ja ryhmäarviointi

Hylätty (0)

Sovittuja tehtäviä ei ole palautettu kurssikohtaiseen palautuslaatikkoon.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Pääosa tehtävistä on palautettu, mutta tehtävät ovat puutteellisia tai toteutettu huolimattomasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki tehtävät suoritettu hyvin ja huolellisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Huolellisesti tehtyjen tehtävien lisäksi osoitettu kiitettävää osaamista, vastuunottoa ja kiinnostusta aiheeseen, esimerkiksi ylimääräisten tehtävien avulla.