Tulevaisuuden työyhteisö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CQ07-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2024 - 10.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.03.2025 - 13.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Johanna Stenroos-Vuorio
- Ryhmät
-
MLIISK24Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2024
- Opintojakso
- KH00CQ07
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 10.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tulevaisuuden työyhteisö KH00CQ07-3002 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Ti 08.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Tulevaisuuden työyhteisö KH00CQ07-3002 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Ti 13.05.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Tulevaisuuden työyhteisö KH00CQ07-3002 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
• tulevaisuuden trendit ja niiden vaikutus työyhteisöihin
• tulevaisuustyöpaja, pienryhmätyöskentelyä
• tulevaisuuden ennakointi, kestävä tulevaisuus ja kestävä hyvinvointi
• minä tulevaisuuden tekijänä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktitunnit: 12 h
Lukumateriaalin opiskelu noin 50 - 60 h
Tehtävien ja vertaisarviointien työstäminen noin 40-70 h
Ennen opintojakson aloitusta (viikolla 9) opiskelija saa työstettäväkseen ennakkotehtävän, joka on pohjustusta ensimmäiselle lähikerralle.
Kokonaistyömäärä viiden opintopisteen opintojaksolla on noin 135 tuntia. Työmäärä koostuu lähitapaamisista, itsenäisestä tiedonhankinnasta, kirjojen yms. materiaalien lukemisesta, ryhmätapaamisista sekä lähitunteihin valmistautumisesta, raportoinnista yms.
Yksityiskohtaiset tiedot tehtävistä, aikatauluista ym. pääset lukemaan Itslearning-oppimisympäristöstä opintojakson alussa. Opintojakson tavoitteet, tehtävät ja niiden arviointi, aikataulutus yms. käytännön asiat käydään läpi ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin tehtävä pisteytetään pistein 0-2 ja arvosana muodostuu kokonaispisteiden mukaisesti (ks. taulukko alempana).
Kaikki tämän opintojakson tehtävät arvioidaan seuraavasti:
• Hylätty/ei tehty määräajassa (0 pistettä)
• Hyväksytty / Hyvä (1 piste)
• Hyväksytty / Erittäin hyvä / Erinomainen (2 pistettä)
Jokaisen tehtävänannon yhteyteen on kirjattu arviointikriteerit, joiden perusteella pisteet tehtävästä annetaan.
Korvaavia tehtäviä ei anneta.
Opintojaksolla on yhteensä 5 tehtävää:
• ennakkotehtävä (yksilötehtävä) joka tehdään ja palautetaan ennen ensimmäistä lähikertaa (7.3. mennessä)
• tulevaisuustyöpaja (ensimmäisellä lähitapaamiskerralla 10.3., ryhmätehtävä) edellyttää läsnäoloa
• kaksi erillistä esseetehtävää (yksilötehtäviä) sekä
• suullinen esitys viimeisellä lähikerralla (ryhmätehtävä) 13.5. täysien pisteiden saaminen edellyttää läsnäoloa.
Lopullinen arvosana muodostuu seuraavasti:
9-10 p. arvosana 5
8 p. arvosana 4
7 p. arvosana 3
6 p. arvosana 2
5 p. arvosana 1
0-4p. hylätty
Lähikertoja on kolme (10.3., 8.4. sekä 13.5.).
Ryhmissä laadittaviin tehtäviin liittyy kirjallinen vertaisarviointiosuus, joka otetaan huomioon opintojakson kokonaisarvioinnissa. Opettaja voi erittäin perustellusta syystä laskea opintojakson arvosanaa (esim. epäammatillinen ryhmän vuorovaikutusta rikkova viestintä).
Hylätty (0)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai saavuttanut hyväksyttyyn arvosanaan oikeuttavaa pistemäärää oppimistehtävistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- On toiminnallaan osoittanut, että hän tunnistaa joitakin opintojakson keskeisiä osa-alueita.
- Kykenee jonkin verran hyödyntämään tietoa, joita opintojaksolla laadittavat tehtävät edellyttävät.
- On onnistunut viestimään ajatuksistaan muille jonkin verran.
- Osaa luetella joitakin tulevaisuuden trendejä.
- Osaa jonkin verran pohtia omaa osuuttaan tulevaisuuden tekijänä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- On toiminnallaan osoittanut, että hän tunnistaa opintojakson keskeiset osa-alueet.
- Osaa soveltaa tietojaan ja ymmärrystään opintojakson sisällöistä jonkin verran.
- On osoittanut kykyä kerätä asiaankuuluvaa tietoa, joita opintojaksolla laadittavat tehtävät edellyttävät.
- On onnistunut viestimään ajatuksistaan muille melko selkeästi.
- Ymmärtää tulevaisuuden trendejä ja kykenee arvioimaan niiden vaikutusta organisaatioihin jonkin verran.
- Osaa ennakoida tulevaisuutta ja pohtia keinoja kestävän tulevaisuuden luomiseksi.
- Osaa pohtia omaa osuuttaan tulevaisuuden tekijänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- On toiminnallaan osoittanut, että hän ymmärtää opintojakson keskeiset osa-alueet erittäin hyvin.
- On osoittanut osaavansa soveltaa tietojaan ja ymmärrystään opintojakson sisällöistä.
- On osoittanut erittäin hyvää kykyä kerätä ja tulkita asiaankuuluvaa tietoa, joita opintojaksolla laadittavat tehtävät edellyttävät.
- On onnistunut viestimään ajatuksistaan muille selkeästi ja ammattimaisesti, esimerkiksi laaditut tekstit ovat selkeitä ja hyvin kirjoitettuja sekä toiminta ryhmätöissä on ryhmätyötä edistävää ja ammattimaista.
- Ymmärtää tulevaisuuden trendejä ja osaa arvioida niiden vaikutusta organisaatioihin
- Osaa ennakoida tulevaisuutta ja pohtia keinoja kestävän tulevaisuuden luomiseksi
- Osaa pohtia omaa osuuttaan tulevaisuuden tekijänä.