Siirry suoraan sisältöön

Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation (2 op)

Toteutuksen tunnus: 100115-3307

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

26.01.2024 - 29.02.2024

Ajoitus

01.03.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • roo.sv

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Ann-Katrin Tyni-Nummelin

Vastuuopettaja

Ann-Katrin Tyni-Nummelin

Ryhmät

  • PMEDIS23jour
    PMEDIS23 journalismi
  • 05.03.2024 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
  • 12.03.2024 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
  • 19.03.2024 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
  • 26.03.2024 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
  • 09.04.2024 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
  • 16.04.2024 09:00 - 11:00, Svenska i arbetslivet
  • 23.04.2024 09:00 - 13:00, TENTTI Svenska i arbetslivet - klo 9 - 10.15 kirjallinen + suullisia

Tavoitteet

Opiskelija osaa kommunikoida kirjallisesti tavallisissa työelämän viestintätilanteissa.

Sisältö

Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali Itslearning-alustalla. Oppimisalusta avautuu viimeistään kurssin alkaessa.

Opettajan ja opiskelijoiden omaa materiaalia.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, pienryhmätyöskentely, itsenäiset työt verkossa, suullinen ja kirjallinen tentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjallinen lopputentti ja suulliset tentit sovitaan erikseen kurssin lopuksi
- uusintamahdollisuus tarvittaessa

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia toimimaan ruotsin kielellä, opetellaan oman alan työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia, joita tehdään pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Itsenäisinä etätehtävinä monipuolisia opiskelijalähtöisiä, käytännönläheisiä ja interaktiivisia tehtäviä Innopeda - periaatteen mukaisesti, opiskelijan lähtötaso huomioiden.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Erittäin hyvän kielitaidon omaavat voivat suorittaa opintojakson pääasiassa etänä verkossa, esim jos ruotsia on käyttänyt paljon, on täysin kaksikielinen tai suorittanut A - ruotsin lukiossa hyvin arvosanoin. Ota silloin yhteyttä opettajaan, jonka kanssa sovitaan suoritustavasta!

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävinä eri tyyppisiä harjoituksia, jotka tähtäävät kirjallisen ja suullisen kielitaidon kehittämiseen. vähintään taitotasolla B1.

Kirjallinen ja suullinen osa ovat samaa kurssia! Ilmoittautuminen ja arviointi vain erikseen.

3 op:n kokonaisuus, josta n. 20h kontaktiopetusta, n. 60h opiskelijan itsenäistä työtä.

Sisällön jaksotus

Media-alan opiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin opintojakso. Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia toimimaan ruotsin kielellä, opetellaan oman alan työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia. Tavoitetaso B1.

Kontaktiopetus Kupittaan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Kurssin lopuksi kirjallinen ja suullinen tentti.

Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen. Läsnäolo 80 % lähitunneista.

Muutokset mahdollisia. Tarkista päivitetyt ajat lukkarista.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Arvosanaan vaikuttavaa edellä mainittujen lisäksi kielitaitotaso, joka osoitetaan myös tuntityöskentelyssä. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.

Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen. Läsnäolo 80 % lähitunneista!

Hylätty (0)

Etätehtävät tekemättä/puutteelliset, kirjallisen tentin tulos alle 50%, liikaa poissaoloa kontaktiopetuksessa