Basics of Nursing in Internal Diseases and Simulation (10 cr)
Code: TH00CK46-3010
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Johanna Kurtti
- Minna Kummunsalo
- Anu Nousiainen
- Marika Leppänen
- Jaana Forsbacka
- Teacher in charge
- Tarja Bergfors
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- 1
- 2
- 3
- Course
- TH00CK46
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 24 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.04.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
HOPEH - Hoitotyön perusteet ja simulaatio TH00CK46-3010 |
ICT_B3039
Hoitotyö 1
ICT_B3040 Hoitotyö 2 ICT_A2065 Ensiapu |
Tue 16.04.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Rästit + minisimulaatiot - Hoitotyön perusteet ja simulaatio TH00CK46-3010 |
ICT_B3039
Hoitotyö 1
ICT_B3040 Hoitotyö 2 ICT_B3041 Hoitotyö 3 |
Mon 29.04.2024 time 10:00 - 11:00 (1 h 0 min) |
HOSI info - Hoitotyön perusteet ja simulaatio TH00CK46-3010 |
etänä
|
Tue 28.05.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
HOSI simulaatio - Hoitotyön perusteet ja simulaatio TH00CK46-3010 |
Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034,Simulation 1 MED D2018,Debriefing 1 MED D2032
|
Tue 28.05.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
HOSI simulaatio - Hoitotyön perusteet ja simulaatio TH00CK46-3010 |
Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034,Simulation 1 MED D2018,Debriefing 1 MED D2032
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso ajoittuu keväälle 2024.
Sisältö:
Ammatillinen vuorovaikutus ja hoitosuhde
Hoitoprosessi, päätöksenteko ja kirjaaminen
Potilasturvallisuus, tietoturva ja ergonomia
Hoitotyön auttamismenetelmät ja päivittäisissä toimissa avustaminen
Potilaan tilan ja peruselintoimintojen tarkkailu
Ravintoaineiden tarve ja merkitys
Ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio eri ikäkausina
Digitaaliset ja terveysteknologiset laitesovellukset
Objective
BASICS OF NURSING AND SIMULATION 10 ETCS
Objectives:
Student
• is able to work professionally in a care relationship and recognise their own role as a nurse and strive to improve in it, and learn about multidisciplinary cooperation in health care.
• values the patient and is able to support them and their family members in all stages of life while taking their culture into account.
• is able to identify care needs and plan, implement and evaluate nursing in health care units.
• gains experience in recording care in accordance with the national recording model.
• can consider factors affecting patient safety and respond to an immediate need for help.
• can identify and strengthen the patient's resources.
• knows how to work aseptically and ergonomically while taking sustainable development into account.
• can identify nutritional needs and implement health-promoting nutrition for different age groups.
In simulation:
• learns to use digital and health technology devices in nursing older people
• advances their competence in nursing and pharmacotherapy and encountering clients.
Content
Contents:
• Professional interaction and care relationship
• Care process, decision-making and recording
• Patient safety, data security and ergonomics
• Methods of helping in nursing and supporting daily activities
• Monitoring the patient's condition and basic vital signs
• The need and significance of nutrients
• Diet according to nutrition recommendations at different ages
• Digital and health technology applications
During the simulations,
· you practise the clinical competence of the basics of nursing and pharmacotherapy as well as professional interaction and encountering patients.
Materials
Oppikirja:
Blomqvist M., Rummukainen T., Sainio T., Simola T & Tyrisevä-Ryösö M. Hoitotyön perusosaaminen. Sanoma pro, 2022, 1. painos ja ItsLearning oppimisympäristön materiaalit.
Ravitsemuksen perusteet:
Voutilainen E, Fogelholm M & Mutanen M. 2015. Ravitsemustaito. Sanoma Pro.
Suomalaiset ravitsemussuositukset 2014. Valtion ravitsemusneuvottelukunta. Helsinki 2014 (www.vrn.fi)
Teaching methods
Monimuotoiset aktivoivat lähi-, verkko-, projekti-, virtuaali- ja simulaatiomenetelmät sekä harjoittelu. Ammatillista toimintaa opitaan moniammatillisissa tiimeissä hoitoon liittyvissä perus- ja erityistilanteissa.
Exam schedules
Lukujärjestyksen mukaan.
International connections
Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikan lähtökohtien mukaan, jonka keskeisinä lähtökohtina ovat kestävä kehitys, monialaisuus, tutkimus- ja kehitystoiminta, joustavat opetussuunnitelmat, digitaalisten oppimismenetelmien hyödyntäminen, yrittäjyys ja palvelutoiminta sekä kansainvälisyys. Opiskelija nähdään aktiivisena, itsenäisenä ja vastuullisena oppijana.
Student workload
10 op=270 h opiskelijan työtä. Tarkempi toteutus Its-oppimisalustalla.
Yksilötehtäviä, pienryhmätyöskentelyä ja osaamistestejä. Prekliinistä luokkaharjoittelua, simulaatiot, teemapäivät, Kunnonkodin opintokäynti, verkkokurssit ja ryhmätentti.
Further information
Mikäli on opintojaksoon liittyvä kysymys, joka ei ratkea itsin ohjeista niin ota sähköpostilla yhteyttä vastuuopettajiin. (Toivomme että et käytä Itsin viestitoimintoa).
Harjoittelutunneilla tarvitaan hoitopuku, nimineula ja työkengät.