Opinnäytetyön suunnittelu (4 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BV52-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.12.2023 - 18.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.03.2024 - 02.06.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Opettajat
- Tiina Nurmela
- Mirka Toivonen
- Opintojakso
- TH00BV52
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 31 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 05.04.2024 klo 08:00 - 11:00 (3 t 0 min) |
Ryhmäohjaus - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_B1033
Teoriatila
|
Pe 12.04.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Ryhmäohjaus - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Pe 19.04.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Ryhmäohjaus - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Ma 29.04.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Ryhmäohjaus - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Ke 08.05.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Ryhmäohjaus - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Ma 20.05.2024 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Suunnitelmaseminaari - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Pe 24.05.2024 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Suunnitelmaseminaari - Opinnäytetyön suunnittelu TH00BV52-3007 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kevät 2024
Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Vko 14 Info + ryhmäohjaus
Vkot 14-22 : Ohjauksia
Vko 21: Opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU)
OPSUn palautus 13.5.2024 klo 16.00 mennessä ????.
Ohjaukset ja suunnitelmaseminaareissa läsnäolo pakollista kaikille.
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, ITS- opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä ja parin/työryhmän kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyö tehdään parityönä (erityistilanteessa yksilötyönä)
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa. Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
• itsenäinen työskentely / ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info 2 h
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen ja/tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa paikan päällä