Siirry suoraan sisältöön

Communication and Cultural Sensitivity in International Business (3 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY69-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 30.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
16 - 40
Koulutus
Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettajat
Annika Karppelin
Ryhmät
LIPATMODHankintojenKehittaminen
MOD Hankintojen kehittäminen
PLILOS22HANK
PLILOS22HANKINNAT
Opintojakso
KH00BY69
Toteutukselle KH00BY69-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Sisältö ja kokonaisuuden aikataulutus sovitaan ryhmän kanssa opintojakson alussa.
Tapaamisia viikoittain ja suuressa osassa on opiskelijoiden aktiivisuus ja esitykset.

Tavoitteet

After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.

Sisältö

Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds

Oppimateriaalit

https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Richard Lewis: Multiculturalism observed: Exploring identity, 2006
Sekä kaikki tunnilla jaettu materiaali (osa myös ITS-alustalla).

Opetusmenetelmät

Simulaatioharjoitteet ja aktiviteetit, joihin opiskelijat osallistuvat.
Opettajan key note luennot ja harjoitteet.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Arviointi perustuu aktiivisuuteen ja tehtävien suorittamiseen.
Läsnäolo on välttämätöntä aktiviteetti-tunneilla (ks.ITS)

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteuttaa innovaatiopedagogiikkaa, jossa opiskelijat asettavat oppimisensa tavoitteet ja suunnittelevat yhteisesti teemat.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Campusoline tarjonnasta vastaava opintojakso omaan hopsiin jos tuutori hyväksyy.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksokokonaisuus on 81h opiskelijan työtä ja sen arvioitu jakautuminen:
Kontaktitunnit 20x2h (lukujärjestykseen varattu 3x45 min), yhteensä 31h.
Raportit, haastattelu ja kirjoittaminen 30h
Tunneille valmistautuminen 20h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautetut tehtävät (4), tuotetaan englanniksi ja niiden sisältö arvioidaan asteikolla 1-5:
1) My cultural identity (partly done in the class)
2) Short report (3 sivua tekstiä) on chosen culture and analysis according to
chosen cultural theories. Raportti sisältää haastattelun.
3) Reflection on the learning
Reflektioon kuuluu itsearviointi. Opettaja arvioi reflektion asteikolla 1-5

Hylätty (0)

The student is absent without valid reason.
The student does not complete one of the three given tasks (cultural identity, short report&interview, reflection).
The student does not participate into the teamwork and
the student has failed to actively participate into simulation activities. A minimum of 50% attendance!

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Grade 1
The student has demonstrated limited knowledge and understanding of the main areas of the course. The student shows some difficulties in applying his/her knowledge and understanding of the course content in the assignments. The student demonstrates little ability to gather and interpret relevant data (rather gut feeling than theory or know-how) to inform judgments that include reflection about what is asked for the assignment. The student has difficulties in communicating his/her ideas in the reflection. The tasks have been completed, but they are incomplete or very limited and do not comply with the given instructions.

Grade 2 is covering some criteria of grade 3, but not enough to be a three.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Grade 3
The student has demonstrated good knowledge and understanding of the main areas of the course. The student shows s/he can apply his/her knowledge and understanding of the course content in the returned tasks and the reflection. The student demonstrates good ability to gather and interpret relevant data (theory and know-how) to inform judgments that include reflection about what is asked for the assignment. The student is able to communicate his/her ideas in the assignments in a logical and academic way.

Grade 4 is covering some criteria of grade 5, but not enough to be a five.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Grade 5
The student has demonstrated very good knowledge and understanding of the main areas of the course. The student shows s/he can apply his/her knowledge and understanding of the course content in the workshops (activities) in a professional manner. The student demonstrates very good ability to gather and interpret relevant data (theory and know-how) to inform judgments that include reflection about what is asked for the assignment. The student is able to communicate clearly his/her ideas. The student is able to communicate his/her ideas in the assignments in a professional way.

Lisätiedot

Osa opiskelijoista kuvaa tätä opintojaksoa lukujärjestyksen hauskimmaksi opintojaksoksi ja sanoivat, että "on kiva tulla kouluun". Ja oppimistakin tapahtuu siinä sivussa. Englannin kielen käyttö aktivoituu ja harjoitteissa kansainvälisyyden ymmärrys vahvistuu käytännönläheisesti.

Siirry alkuun