Siirry suoraan sisältöön

Sales Workshops (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5091167-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 21.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 28.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tuotantotalouden koulutus
Opettajat
Babi Lyrintzis
Ryhmät
LIPATMODTechnicalSalesManagement
MOD Technical Sales Management
PTUTAMS22
Tuotantotalous, Myynti S22
Opintojakso
5091167

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 04.04.2024 klo 08:00 - 11:00
(3 t 0 min)
Sales Workshops 5091167-3010
EDU_3026_3027 Teoriatila avo byod
Pe 05.04.2024 klo 08:00 - 13:00
(5 t 0 min)
Sales Workshops 5091167-3010
Teams
Ti 09.04.2024 klo 08:00 - 13:00
(5 t 0 min)
Sales Workshops 5091167-3010
Teams
Pe 12.04.2024 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sales Workshops 5091167-3010
EDU_4025 Bonsdorff (14 hlö)
ICT_C2025 Kieliluokka
EDU_3029 Lovisa muunto byod
EDU_3003 Matias muunto byod
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Pe 12.04.2024 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Sales Workshops 5091167-3010
ICT_B1047_Alpha ALPHA
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssin aikana opiskelija saa monipuolisen katsauksen myyntiin erityisesti johtamisen näkökulmasta. Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aihe-alueita/teemoja:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa myyntiosaamisen ja myyntiprosessin teorioita käytännön myyntikeskustelussa
- toteuttaa myyntikeskustelun eri vaiheet keskustelun avauksesta aina sitoumuksen saamiseen asiakkaalta
- ehdottaa asiakkaalle tarvekartoitukseen perustuvaa ratkaisua
- käyttää myyntitilanteen edellyttämiä vuorovaikutustaitoja
- Osallistumalla myyntikilpailuun

Ajoitus:
Kurssin kesto, 1.1..-28.5.2024 (yhteensä 12 lähikertaa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.

Tavoitteet

Students active listening, sales, presentation, project management, debating and negotiation skills will develop.
After the study unit student can:
- handle objections
- handle negotiations
- master all steps of sales and salesproject/management processes

Sisältö

Practice of skillsets in real or simulated customer transactions to develop sales competences
Case studies, role-plays, presentations, exercises, project work and possibly sales competition

Oppimateriaalit

Kaikki kurssilla käytettävä materiaali on ohjeistettu ja jaettu kurssin Itslearning-alustalla.

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn.

Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.

Osallistumalla myyntikilpailuun

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Yksittäisten oppimistehtävien (yksilö- ja ryhmätyön) palautusten ajankohdat mainittu Itslearningissä.

Kurssin läpäisy vaatii ryhmätehtävä osion suorittamista, läsnäolon tunneilla vähintään 50 % sekä myyntikilpailuun osallistumista.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä yrityksen myynnin analyysista. Oman yrityksen myynnin analyysi esitellään muille pienryhmille.
Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla.

1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 5 op = 135h.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssilla on käytössä numeerinen arviointi.
Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty
Arvosana muodostuu:

- Osallistumalla luentokertojen myyntitilanne harjoituksiin 40 %
- Kykyjen osoittamista myynnin osalta ja osallistumien myyntikilpailuun 40 %
- Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla 20 % (Luennoille pitää osallistua vähintään 50 % jotta kurssin voi läpäistä
Kaikki osa-alueet pitää suorittaa hyväksytyksi.

Hylätty (0)

Ei suoritusta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija hallitsee tyydyttävästi myynnin peruskäsitteen ja ymmärtää sen periaatteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä vain vähän aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa tyydyttävästi tunnistaa, kuinka myynti liittyy omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa tyydyttävästi hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin, toimia ryhmässä sekä ottaa tyydyttävästi huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään kirjallisesti.
Luennoille osallistuminen vähintään 50 % mukaisesti. Osallistumalla Sales Competition.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee hyvin myynnin peruskäsitteet ja ymmärtää sen periaatteen. Opiskelija pystyy hyvin tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä hyvin aiheeseen liittyy toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa hyvin tunnistaa, kuinka myynti liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa hyvin hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimia ryhmässä sekä ottaa hyvin huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy hyvin rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.
Luennoille osallistuminen vähintään 50 % mukaisesti. Osallistumalla Sales Competition.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee erinomaisesti myynnin peruskäsitteet ja ymmärtää sen periaatteen. Opiskelija pystyy erinomaisesti ja laajemmin tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa erinomaisesti kuvata, kuinka myynti liittyy omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa erinomaisesti hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimii ryhmässä aktiivisesti sekä ottaa erinomaisesti huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy erinomaisesti rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.
Luennoille osallistuminen vähintään 50 % mukaisesti. Osallistumalla Sales Competition.

Lisätiedot

Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.

Siirry alkuun