Sales Management (5 cr)
Code: KH00BF28-3008
General information
- Enrollment
-
04.12.2023 - 25.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.01.2024 - 20.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Babi Lyrintzis
- Course
- KH00BF28
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
• Kurssin aikana opiskelija saa monipuolisen katsauksen myyntiin erityisesti johtamisen näkökulmasta. Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aihe-alueita/teemoja:
- Opiskelija ymmärtää seuraavat asiat:
- Mitä myynti on
- Nykyajan myynti
- Myyntiprosessi
- Yrityskeskeisyydestä asiakaskeskeiseksi
- Asiakkaan ymmärtämäninen
- Yrityksen brändi
- Myyntistrategia
- Mitä johtaminen on
- Myynnin johtaminen
- Valmentava johtaminen
- Jaettu johtajuus
- Myyntitiimin rakentaminen
- Myynnin mittaaminen
Ajoitus:
Kurssin kesto 3.1.-20.5.2024 (yhteensä 6 lähikertaa, joista 3 kertaa paikanpäällä ja 3 etäkanavassa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.
Objective
The student is able:
• to execute sales management
• to analyze problems related to sales management and to make decisions
• to organize sales functions, tasks and responsibilities
• to lead and train salespeople
• to evaluate and develop salespeople and sales functions
Content
• Alignment of the sales strategies with company and marketing strategies
• Organizing sales functions and sales channels
• Leading sales force
• Recruiting, rewarding and motivating sales force
• Training and developing sales skills
• Managing ethical issues related to selling
• Target setting and pipeline management
• Evaluating performance of the salespeople
Materials
Kaikki kurssilla käytettävä materiaali on ohjeistettu ja jaettu kurssin Itslearning-alustalla.
Teaching methods
Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn. Ryhmätyönä tehtävän valitun kohde yrityksen myynnin analysointiin toteuttamiseen sekä projektinhallintaan. Tentti on yksilösuoritus.
Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.
Exam schedules
Tenntti pidetään viimeisellä luentokerralla. Sen painoarvo arvostelussa on 40 % ja koska paino on alle 59 % sitä ei voi uusia.
International connections
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä yrityksen myynnin analyysista. Oman yrityksen myynnin analyysi esitellään muille pienryhmille.
Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla.
1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 5 op = 135h.
Further information
Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.