Skip to main content

Development of the Company's Wellness Offering (5 cr)

Code: KH00BY75-3002

General information


Enrollment
01.12.2023 - 09.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 09.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Annika Karppelin
Susanna Saari
Telle Tuominen
Course
KH00BY75

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
Teams
Wed 03.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A317 Teoriatila
Tue 09.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Tue 09.04.2024 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Thu 11.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Tue 16.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Thu 25.04.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 13.2. - 23.4.2024

Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt liittyvät seuraaviin aiheisiin:
- Markkina-analyysi, kilpailutilanne, kysyntä, trendit, asiakasymmärrys
- Palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin; asiakkaan ja yrityksen prosesessi
- Arvon tuottaminen asiakkaalle, innovaatiot ja erilaistuminen kilpailijoista
- Tuotteistaminen, hinnoittelu ja palvelun lanseerauksen edellyttämä viestintä

Tietoperustaosuus liittyy niin wellness- kuin matkailupalveluihin. Tietoperustaa otetaan haltuun kahdessa lukupiirissä sekä niihin liittyvässä kertaustesteissä.

Käytännön kehittämistehtävä liittyy Turun messukeskukseen: ohjelmapalvelukokonaisuus pienryhmissä messukeskuksen lavalla (konseptin suunnittelu pienryhmissä yhteiskehittelynä, toteutus, markkinointisisältöjen tuottaminen).

Objective

Upon completion of this course, the students will be able to
• identify changes in market conditions
• analyze the company's offerings and resources in relation to customer needs and values, as well as the competitive position
• apply service development models in practice, i.e. design launchable services that meet the needs and values of defined customer target groups

Content

• Market analysis
• Service development process models and their application at the company level
• Service offerings and differentiation as a competitive advantage
• Customer value creation

Materials

Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Lisäksi opettajien materiaalit sekä Messukeskus-tehtävän suunnittelua tukeva itsenäinen tiedonhaku.

Teaching methods

Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiiri ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista sekä luovuutta ja tiimityöskentelyä.

Exam schedules

Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä.

International connections

Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin Messukeskuksen toimeksiantamassa kehittämistehtävässä, jossa opiskelijoiden tuottaman ohjelmakokonaisuuden teemana on lähimatkailu.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

- Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, Messukeskus-tehtävään liittyen suunnittelua ja testausta)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien etäviikko (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustesteihin valmistautuminen, Messukeskus-tehtävän suunnittelu ja tiedonhaku)

Further information

Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti

Go back to top of page