Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BY75-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 09.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 09.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Opettajat
- Annika Karppelin
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
- Ryhmät
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
- Opintojakso
- KH00BY75
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
Teams
|
Ke 03.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Ti 09.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Ti 09.04.2024 klo 14:00 - 15:00 (1 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
To 11.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Ti 16.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
To 25.04.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 13.2. - 23.4.2024
Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt liittyvät seuraaviin aiheisiin:
- Markkina-analyysi, kilpailutilanne, kysyntä, trendit, asiakasymmärrys
- Palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin; asiakkaan ja yrityksen prosesessi
- Arvon tuottaminen asiakkaalle, innovaatiot ja erilaistuminen kilpailijoista
- Tuotteistaminen, hinnoittelu ja palvelun lanseerauksen edellyttämä viestintä
Tietoperustaosuus liittyy niin wellness- kuin matkailupalveluihin. Tietoperustaa otetaan haltuun kahdessa lukupiirissä sekä niihin liittyvässä kertaustesteissä.
Käytännön kehittämistehtävä liittyy Turun messukeskukseen: ohjelmapalvelukokonaisuus pienryhmissä messukeskuksen lavalla (konseptin suunnittelu pienryhmissä yhteiskehittelynä, toteutus, markkinointisisältöjen tuottaminen).
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa markkinatilanteiden muutoksia
• analysoida yrityksen tarjoomaa ja resursseja suhteessa asiakkaiden tarpeisiin ja arvostuksiin sekä kilpailutilanteeseen
• soveltaa palveluiden kehittämisen malleja käytäntöön, ts. suunnitella lanseerattavissa olevia, määriteltyjen asiakaskohderyhmien tarpeisiin ja arvostuksiin vastaavia palveluita
Sisältö
• Markkina-analyysi
• Palveluiden kehittämisen prosessimallit ja niiden soveltaminen yritystasolla
• Tarjooma ja erilaistuminen kilpailukeinona
• Arvon tuottaminen asiakkaalle
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Lisäksi opettajien materiaalit sekä Messukeskus-tehtävän suunnittelua tukeva itsenäinen tiedonhaku.
Opetusmenetelmät
Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiiri ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista sekä luovuutta ja tiimityöskentelyä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä.
Kansainvälisyys
Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin Messukeskuksen toimeksiantamassa kehittämistehtävässä, jossa opiskelijoiden tuottaman ohjelmakokonaisuuden teemana on lähimatkailu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, Messukeskus-tehtävään liittyen suunnittelua ja testausta)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien etäviikko (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustesteihin valmistautuminen, Messukeskus-tehtävän suunnittelu ja tiedonhaku)
Lisätiedot
Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti