Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY75-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 09.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 09.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Opettajat
Annika Karppelin
Susanna Saari
Telle Tuominen
Ryhmät
PMMWES22
Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
Opintojakso
KH00BY75

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 02.04.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
Teams
Ke 03.04.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A317 Teoriatila
Ti 09.04.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Ti 09.04.2024 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
To 11.04.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Ti 16.04.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
To 25.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002
LEM_A308 Teoriatila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 13.2. - 23.4.2024

Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt liittyvät seuraaviin aiheisiin:
- Markkina-analyysi, kilpailutilanne, kysyntä, trendit, asiakasymmärrys
- Palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin; asiakkaan ja yrityksen prosesessi
- Arvon tuottaminen asiakkaalle, innovaatiot ja erilaistuminen kilpailijoista
- Tuotteistaminen, hinnoittelu ja palvelun lanseerauksen edellyttämä viestintä

Tietoperustaosuus liittyy niin wellness- kuin matkailupalveluihin. Tietoperustaa otetaan haltuun kahdessa lukupiirissä sekä niihin liittyvässä kertaustesteissä.

Käytännön kehittämistehtävä liittyy Turun messukeskukseen: ohjelmapalvelukokonaisuus pienryhmissä messukeskuksen lavalla (konseptin suunnittelu pienryhmissä yhteiskehittelynä, toteutus, markkinointisisältöjen tuottaminen).

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa markkinatilanteiden muutoksia
• analysoida yrityksen tarjoomaa ja resursseja suhteessa asiakkaiden tarpeisiin ja arvostuksiin sekä kilpailutilanteeseen
• soveltaa palveluiden kehittämisen malleja käytäntöön, ts. suunnitella lanseerattavissa olevia, määriteltyjen asiakaskohderyhmien tarpeisiin ja arvostuksiin vastaavia palveluita

Sisältö

• Markkina-analyysi
• Palveluiden kehittämisen prosessimallit ja niiden soveltaminen yritystasolla
• Tarjooma ja erilaistuminen kilpailukeinona
• Arvon tuottaminen asiakkaalle

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Lisäksi opettajien materiaalit sekä Messukeskus-tehtävän suunnittelua tukeva itsenäinen tiedonhaku.

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiiri ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista sekä luovuutta ja tiimityöskentelyä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä.

Kansainvälisyys

Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin Messukeskuksen toimeksiantamassa kehittämistehtävässä, jossa opiskelijoiden tuottaman ohjelmakokonaisuuden teemana on lähimatkailu.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, Messukeskus-tehtävään liittyen suunnittelua ja testausta)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien etäviikko (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustesteihin valmistautuminen, Messukeskus-tehtävän suunnittelu ja tiedonhaku)

Lisätiedot

Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti

Siirry alkuun