Development of the Company's Wellness Offering (5 cr)
Code: KH00BY75-3002
General information
- Enrollment
-
01.12.2023 - 09.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 09.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Teachers
- Annika Karppelin
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
- Course
- KH00BY75
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 02.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
Teams
|
Wed 03.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Tue 09.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Tue 09.04.2024 time 14:00 - 15:00 (1 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Thu 11.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Tue 16.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Thu 25.04.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3002 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 13.2. - 23.4.2024
Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt liittyvät seuraaviin aiheisiin:
- Markkina-analyysi, kilpailutilanne, kysyntä, trendit, asiakasymmärrys
- Palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin; asiakkaan ja yrityksen prosesessi
- Arvon tuottaminen asiakkaalle, innovaatiot ja erilaistuminen kilpailijoista
- Tuotteistaminen, hinnoittelu ja palvelun lanseerauksen edellyttämä viestintä
Tietoperustaosuus liittyy niin wellness- kuin matkailupalveluihin. Tietoperustaa otetaan haltuun kahdessa lukupiirissä sekä niihin liittyvässä kertaustesteissä.
Käytännön kehittämistehtävä liittyy Turun messukeskukseen: ohjelmapalvelukokonaisuus pienryhmissä messukeskuksen lavalla (konseptin suunnittelu pienryhmissä yhteiskehittelynä, toteutus, markkinointisisältöjen tuottaminen).
Objective
Upon completion of this course, the students will be able to
• identify changes in market conditions
• analyze the company's offerings and resources in relation to customer needs and values, as well as the competitive position
• apply service development models in practice, i.e. design launchable services that meet the needs and values of defined customer target groups
Content
• Market analysis
• Service development process models and their application at the company level
• Service offerings and differentiation as a competitive advantage
• Customer value creation
Materials
Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Lisäksi opettajien materiaalit sekä Messukeskus-tehtävän suunnittelua tukeva itsenäinen tiedonhaku.
Teaching methods
Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiiri ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista sekä luovuutta ja tiimityöskentelyä.
Exam schedules
Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin Messukeskuksen toimeksiantamassa kehittämistehtävässä, jossa opiskelijoiden tuottaman ohjelmakokonaisuuden teemana on lähimatkailu.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
- Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, Messukeskus-tehtävään liittyen suunnittelua ja testausta)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien etäviikko (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustesteihin valmistautuminen, Messukeskus-tehtävän suunnittelu ja tiedonhaku)
Evaluation methods and criteria
2 lukupiiriä + esitykset annetuista oppimateriaaleista, opettaja-arviointi, kertaustestit hyväksytty-täydennettvä (arvosanaa korottava vaikutus)
Messukeskus- ohjelmapalvelukokonaisuuden suunnittelu ja toteutus pienryhmissä, arviointi asteikolla 1 - 5 (opettaja-arviointi, itse- ja vertaisarviointi), kokonaisarvosana perustuu Messukeskus-tehtävään, mutta hyvillä suorituksilla lukupiirien kertaustesteillä on korottava vaikutus.
Failed (0)
Jokin arvioitava osio hylätty/suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana 1: Lukupiirityöskentely on pinnallista, irrallisia asioita esiin nostavaa ja kertaustestien tulos heikko. Kehittämistehtävässä ryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä oppimistavoitteiden suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain osittain. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää tietoperustaa, ohjaaja-, vertaispalautetta ja/tai mahdollista toimeksiantajayhteistyötä niukahkosti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotettava ohjelmapalvelukokonaisuus perustuu pääosin hajanaiseen tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämisprosessiin. Lopputuotos on sekava, viimeistelemätön ja sen arvo toimeksiantajalle sekä yleisölle on vähäinen.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana 3: Lukupiirityöskentely on jossain määrin vuorovaikutteista, tietoperustaa rakentavaa ja ryhmän jäsenet osoittavat hallitsevansa oleellisia näkökulmia esityksissä ja kertaustesteissä. Kehittämistehtävässä opiskelijaryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti jakamaan tietoa ryhmän sisällä sekä hyödyntämään ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä toimeksiantajayhteistyötä. Ryhmä hyödyntää perustellusti tiedonhakua ja työskentely on ajoittain systemaattista, kriittistä ja joitakin uusia ideoita tuottavaa. Ohjelmapalvelu on varsin kiinnostava kokonaisuus ja se perustuu tiedonhakuun sekä sisältää joitakin oivalluksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Lukupiirityöskentely on tavoitteellista, syventyvää ja oleellisia näkökulmia yhdistävää. Kertaustestien tulos on kiitettävä. Kehittämistehtävässä opiskelijaryhmä toimii aktiivisesti ja koordinoidusti, dialogisesti toistensa vahvuuksia, osaamista, ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä toimeksiantajayhteistyötä hyödyntäen. Tiedonhaku kehittämistehtävässä on laajaa ja kehitysprosessi etenee systemaattisesti, mutta samalla luovuutta hyödyntäen vaihe vaiheelta kohti ohjelmaesitystä. Lopputulos on tasokas kokonaisuus, esitys viimeistelty ja se tuottaa arvoa toimeksiantajalle sekä yleisölle.
Further information
Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti