Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BY81-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 29.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.01.2024 - 09.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Opettajat
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
- Ryhmät
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
- Opintojakso
- KH00BY81
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 04.04.2024 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3003 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Ti 23.04.2024 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3003 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Lukujärjestyksen mukaisesti lähiopetuskerrat:
ti 9.1. klo 12 – 16 SS, TT, toteutussuunnitelma, käsitteitä, strategisia linjauksia, kotitehtävän 1 ohje
ti 16.1. klo 12 – 16 TT, Kotitehtävän 1 käsittely, matkailijan kohdevalinta,kotitehtävän 2 ohje
ti 23.1. klo 12 – 16, SS ja TT? Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittämisen malli, kotitehtävien 3 ja 4 ohjeet
to 1.2. klo 12 – 16, SS Kotitehtävien 2 ja 3 ohjausta, Matkailukohteen johtaminen ja yhteistyö, kotitehtävän 4 purku, lukutehtävän ohje liittyen tutoriaaliin
ti 6.2. klo 12 – 16 HT, TT Matkailukohteen brändi ja markkinointiviestintä
to 8.2. klo 12 – 16 SS, TT, HT, Tutoriaali pienryhmissä pohjautuen kotitehtäviin 1, 2 ja 3 sekä lukutehtävään (Latvalehdon opinnäytetyö); ideoidaan Sauvon matkailubrändiä ja markkinointiviestintää, ohjeistus kotitehtävään 5
to 15.2. klo 12 – 16 SS. Kotitehtävän 5 käsittely
Muu ohjelma tästä eteenpäin tarkentuu Sauvo-projektin aikataulun varmistuessa, mutta alustavasi varattu lukujärjestykseen seuraavat kerrat to 29.2. klo 12 - 16, to 7.3. klo 12 - 16, to 14.3. klo 12 - 16, to 21.3. klo 12 - 16, to 4.4. klo 12 - 16. Nämä kerrat sisältävät projektityöskentelyä pienryhmissä, ohjausta, mahdollisesti vierailun Sauvossa, projektiesitykset ym.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• arvioida makrotason tekijöitä sekä kilpailevaa tarjontaa yrityksen ja matkailukohteen kilpailukyvyn kannalta
• kehittää matkailukohteen kilpailukykyä sekä kohdetarjoomaa
• tulkita sekä edistää yrityksen kehittymismahdollisuuksia suhteessa matkailukohteen ja matkailualueen kehittämiseen
Sisältö
• Matkailukohteen kilpailukykymallit
• Yrityksen verkostoituminen ja rooli matkailukohdetason yhteistyössä
• Matkailukohteen ja yritystason brändin johtaminen sekä markkinointiviestintä
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lähiopetuksessa sekä saatavissa sähköisessä muodossa itlearning-alustalla. Oppimateriaaleja suomeksi ja englanniksi.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla käytetään Innopedan mukaisesti aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, projektitiimissä, tutoriaaleissa, projektiohjauksissa sekä työelämätapaamisissa vahvistaen näin opiskelijan yksillö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista.Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa käytännön projektissa uutta luovalla ja toimeksiantajaa hyödyttävällä tavalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Ks. edellinen kohta. Kestävä kehitys huomioidaan opintojaksolla läpileikkaavana taustateemana.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät liittyen tietoperustan haltuunottoon ja soveltamiseen sekä ehdotusten tekoon toimeksiantajalle:
TEHTÄVÄ 1 (yksilötehtävä): Matkailijan ostoprosessi
TEHTÄVÄ 2 (parityö): Sauvon sekä valitun saivolaisen matkailutoimijan verkkonäkyvyyden analyysi
TEHTÄVÄ 3 (yksilötehtävä): Benchmarkattavan matkailukohteen verkkonäkyvyyden parhaat käytännöt
TEHTÄVÄ 4 (yksilötehtävä): Matkailukohteen johtamisen trendit
TEHTÄVÄ 5 (yksilötehtävä): Markkinointisuunnitelma
TUTORIAALIT 1 ja 2: tehtävän 2 pohjalta kehittämisehdotuksen ideointia ja työstöä
KEHITTÄMISEHDOTUKSET SAUVON MATKAILUBRÄNDIIN JA MATKAILUMARKKINOINTIIN
Opintojakson laajuus 5 op tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työnä jakautuen seuraavasti:
Lukujärjestykseen merkitty työskentely 44 h, itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva työskentely n. 90 h.
Lisätiedot
Lähiopetus, Itslearning, tarvittaessa ryhmäsähköpostit.