Skip to main content

Development of the Competitiveness of a Tourist Destination (5 cr)

Code: KH00BY81-3003

General information


Enrollment
01.12.2023 - 29.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.01.2024 - 09.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Susanna Saari
Telle Tuominen
Course
KH00BY81

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 04.04.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3003
LEM_A308 Teoriatila
Tue 23.04.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3003
EDU_2027 Frans muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lukujärjestyksen mukaisesti lähiopetuskerrat:

ti 9.1. klo 12 – 16 SS, TT, toteutussuunnitelma, käsitteitä, strategisia linjauksia, kotitehtävän 1 ohje
ti 16.1. klo 12 – 16 TT, Kotitehtävän 1 käsittely, matkailijan kohdevalinta,kotitehtävän 2 ohje
ti 23.1. klo 12 – 16, SS ja TT? Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittämisen malli, kotitehtävien 3 ja 4 ohjeet
to 1.2. klo 12 – 16, SS Kotitehtävien 2 ja 3 ohjausta, Matkailukohteen johtaminen ja yhteistyö, kotitehtävän 4 purku, lukutehtävän ohje liittyen tutoriaaliin
ti 6.2. klo 12 – 16 HT, TT Matkailukohteen brändi ja markkinointiviestintä
to 8.2. klo 12 – 16 SS, TT, HT, Tutoriaali pienryhmissä pohjautuen kotitehtäviin 1, 2 ja 3 sekä lukutehtävään (Latvalehdon opinnäytetyö); ideoidaan Sauvon matkailubrändiä ja markkinointiviestintää, ohjeistus kotitehtävään 5
to 15.2. klo 12 – 16 SS. Kotitehtävän 5 käsittely
Muu ohjelma tästä eteenpäin tarkentuu Sauvo-projektin aikataulun varmistuessa, mutta alustavasi varattu lukujärjestykseen seuraavat kerrat to 29.2. klo 12 - 16, to 7.3. klo 12 - 16, to 14.3. klo 12 - 16, to 21.3. klo 12 - 16, to 4.4. klo 12 - 16. Nämä kerrat sisältävät projektityöskentelyä pienryhmissä, ohjausta, mahdollisesti vierailun Sauvossa, projektiesitykset ym.

Objective

Upon completion of this course, the students will be able to:
• evaluate macro-level factors as well as competitive supply in terms of the competitiveness of the company and the tourist destination
• develop the competitiveness of the tourist destination as well as the destination supply
• interpret and promote the development opportunities of the company in relation to the tourist destination and the development of the tourist area

Content

• Competitiveness models of the tourist destination
• Company's networking and role in cooperation at the tourist destination level
• Tourist destination and company-level brand management and marketing communication

Materials

Ilmoitetaan lähiopetuksessa sekä saatavissa sähköisessä muodossa itlearning-alustalla. Oppimateriaaleja suomeksi ja englanniksi.

Teaching methods

Opintojaksolla käytetään Innopedan mukaisesti aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, projektitiimissä, tutoriaaleissa, projektiohjauksissa sekä työelämätapaamisissa vahvistaen näin opiskelijan yksillö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista.Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa käytännön projektissa uutta luovalla ja toimeksiantajaa hyödyttävällä tavalla.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Ks. edellinen kohta. Kestävä kehitys huomioidaan opintojaksolla läpileikkaavana taustateemana.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Tehtävät liittyen tietoperustan haltuunottoon ja soveltamiseen sekä ehdotusten tekoon toimeksiantajalle:
TEHTÄVÄ 1 (yksilötehtävä): Matkailijan ostoprosessi
TEHTÄVÄ 2 (parityö): Sauvon sekä valitun saivolaisen matkailutoimijan verkkonäkyvyyden analyysi
TEHTÄVÄ 3 (yksilötehtävä): Benchmarkattavan matkailukohteen verkkonäkyvyyden parhaat käytännöt
TEHTÄVÄ 4 (yksilötehtävä): Matkailukohteen johtamisen trendit
TEHTÄVÄ 5 (yksilötehtävä): Markkinointisuunnitelma
TUTORIAALIT 1 ja 2: tehtävän 2 pohjalta kehittämisehdotuksen ideointia ja työstöä
KEHITTÄMISEHDOTUKSET SAUVON MATKAILUBRÄNDIIN JA MATKAILUMARKKINOINTIIN

Opintojakson laajuus 5 op tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työnä jakautuen seuraavasti:
Lukujärjestykseen merkitty työskentely 44 h, itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva työskentely n. 90 h.

Evaluation methods and criteria

TEHTÄVÄ 1 (yksilötehtävä): Matkailijan osotprosessi, hylätty -hyväksytty (voi korottaa loppuarvosanaa)
TEHTÄVÄ 2 (parityö): Sauvon sekä valitun sauvolaisen matkailutoimijan verkkonäkyvyyden analyysi, hylätty - hyväksytty (voi korottaa loppuarvosanaa)
TEHTÄVÄ 3 (yksilötehtävä): Benchmarkattavan matkailukohteen verkkonäkyvyyden parhaat käytännöt, hylätty - hyväksytty (voi korottaa loppuarvosanaa)
TEHTÄVÄ 4 (yksilötehtävä): Matkailukohteen johtamisen trendit, hylätty - hyväksytty (voi korottaa loppuarvosanaa)
TEHTÄVÄ 5 (yksilötehtävä): Markkinointisuunnitelma, hylätty - hyväksytty (voi korottaa loppuarvosanaa)
TUTORIAALIT 1 ja 2: tkehittämisehdotuksen ideointia ja työstöä, hylätty - hyväksytty (voi korottaa arvosanaa)
KEHITTÄMISEHDOTUKSET SAUVON MATKAILUBRÄNDIIN JA MATKAILUMARKKINOINTIIN (pienryhmissä), numeerinen arviointi 1 - 5, itse-, vertais- ja opettaja-arviointi

Failed (0)

Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana 1:
Kehittämisehdotukset (case Sauvo): ryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä opetussuunnitelman suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain osittain. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää tietoperustaa, ohjaaja-, vertaispalautetta niukahkosti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotos perustuu pääosin hajanaiseen, suorittavaan tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämistyöhön ja relevantin tietoperustan perusteltuun soveltamiseen ja innovatiivisuuteen. Lopputuotos on sekava ja viimeistelemätön ja sen arvo toimeksiantajalle on vähäinen.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana 3:
Kehittämisehdotukset (case Sauvo): opiskelija/ryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti jakamaan tietoa ryhmän sisällä, hyödyntämään ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävien 2 ja 3 havaintoja. Ryhmä hyödyntää osittain perustellusti relevanttia tietoperustaa ja työskentely on ajoittain systemaattista, kriittistä ja joitakin uusia ideoita tuottavaa. Lopputuotos on pääosin perusteltu joko tietoperustan tai oman tiedonkeruun avulla ja se sisältää joitakin oivalluksia. Se sisältää hyödyntämiskelpoisia osia toimeksiantajalle. Tuotoksen kokonaisrakenne ja -ilme ovat varsin loogisia, ymmärrettäviä ja ilmeeltään selkeitä.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana 5:
Kehittämisehdotukset (case Sauvo): opiskelija/ryhmä toimii aktiivisesti ja koordinoidusti, dialogisesti toistensa osaamista, ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävien 2 j a 3 havaintoja hyödyntäen. Ryhmä yhdistää tietoperustaa ja omaa systemaattista innovointia onnistuneesti ja perustellen koko kehittämisprosessin aikana. Lopputulos on innovatiivinen ja helposti toimeksiantajan hyödynnettävissä. Tuotokset ovat ammattimaisen viimeisteltyjä.

Further information

Lähiopetus, Itslearning, tarvittaessa ryhmäsähköpostit.

Go back to top of page