Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CR56-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
24.11.2023 - 16.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.01.2024 - 29.03.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Henni Syrjänen
- Markku Lindell
- Ryhmät
-
YTAIKUS23Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opintojakso
- MS00CR56
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
18.1.2024 klo 9.00-13.00 Projektin peruskäsitteet ja elinkaari, projektisuunnitelman laatiminen, projektien seuranta ja arviointi sekä projektinhallinnan työvälineet (Markku Lindell)
8.2.2024 klo 9.00-13.00 Projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla (Henni Syrjänen)
14.3.2024 klo 16.00-18.00 Projektityökalut - jaettuja esimerkkejä ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
15.3.2024 klo 9.00-13.00 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
Zoom-linkki kaikkiin opintojakson online-tapaamisiin: https://turkuamk.zoom.us/j/62903504280
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• selittää projektitoiminnan peruskäsitteet ja keskeisen tietoperustan
• analysoida, määrittää ja arvioida luovan alan projektien tavoitteita ja toimintaa
• muodostaa ja johtaa monialaisia tiimejä
• soveltaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä
Sisältö
Opintojakson sisältö:
• projektisuunnitelman laatiminen
• projektien seuranta ja arviointi
• projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla
• projektinhallinnan työvälineet
Oppimateriaalit
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali (Saatavilla: Itslearning).
Opetusmenetelmät
ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien (3 kpl) palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena olevat tehtävät:
1. Referaatti kirjasta (arviointiasteikko 0-5), yksilötehtävä
2. Lukupiiripresentaatio (arviointiasteikko 0-5), ryhmätehtävä uusissa kotiryhmissä
3. Oppimispäiväkirja, sis. projektinhallinnan työkalut (arviointi hyv/hyl), yksilötehtävä/paritehtävä
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) lukupiirimateriaalin hyödyntäminen ja soveltaminen omaan työhön /omaan ammattilliseen viitekehykseen
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus