Siirry suoraan sisältöön

Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CR56-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2023 - 16.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2024 - 29.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Henni Syrjänen
Markku Lindell
Ryhmät
YTAIKUS23
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opintojakso
MS00CR56
Toteutukselle MS00CR56-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

18.1.2024 klo 9.00-13.00 Projektin peruskäsitteet ja elinkaari, projektisuunnitelman laatiminen, projektien seuranta ja arviointi sekä projektinhallinnan työvälineet (Markku Lindell)
8.2.2024 klo 9.00-13.00 Projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla (Henni Syrjänen)
14.3.2024 klo 16.00-18.00 Projektityökalut - jaettuja esimerkkejä ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
15.3.2024 klo 9.00-13.00 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)

Zoom-linkki kaikkiin opintojakson online-tapaamisiin: https://turkuamk.zoom.us/j/62903504280

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• selittää projektitoiminnan peruskäsitteet ja keskeisen tietoperustan
• analysoida, määrittää ja arvioida luovan alan projektien tavoitteita ja toimintaa
• muodostaa ja johtaa monialaisia tiimejä
• soveltaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä

Sisältö

Opintojakson sisältö:
• projektisuunnitelman laatiminen
• projektien seuranta ja arviointi
• projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla
• projektinhallinnan työvälineet

Oppimateriaalit

Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali (Saatavilla: Itslearning).

Opetusmenetelmät

ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h

yhteensä 135 h (=5 op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien (3 kpl) palauttamista/tekemistä.

Arvioinnin kohteena olevat tehtävät:

1. Referaatti kirjasta (arviointiasteikko 0-5), yksilötehtävä
2. Lukupiiripresentaatio (arviointiasteikko 0-5), ryhmätehtävä uusissa kotiryhmissä
3. Oppimispäiväkirja, sis. projektinhallinnan työkalut (arviointi hyv/hyl), yksilötehtävä/paritehtävä

Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) lukupiirimateriaalin hyödyntäminen ja soveltaminen omaan työhön /omaan ammattilliseen viitekehykseen
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Siirry alkuun