Digitaalisen markkinoinnin työvälineet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CM22-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 24.01.2024
Ajoitus
24.01.2024 - 10.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Janne Granfors
- 24.01.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 31.01.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 07.02.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 14.02.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 28.02.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 06.03.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 13.03.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 19.03.2024 14:00 - 16:00, Digimarkkinoinnin työvälineet/videotuotanto-lisäkerta
- 20.03.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 27.03.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 03.04.2024 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3002
- 03.04.2024 14:00 - 16:00, Videoeditointi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee valo- ja videokuvauksen sekä kuvankäsittelyn ja videoeditoinnin työvälineet ja osaa hyödyntää niitä digimarkkinoinnissa
- osaa käyttää julkaisujen taitossa tarvittavaa ohjelmistoa
- hallitsee yksinkertaisten verkkosivustojen ja verkkokaupojen rakentamisen ja ylläpidon
- osaa hyödyntää verkkoanalytiikan ja kamppanjanhallinnan työkaluja.
Sisältö
Valokuvaus ja kuvankäsittely
Videokuvaus ja -editointi
Julkaisun taitto
Nettisivujen ja verkkokauppojen luonti ja ylläpito (sis. optimointi)
Kampanjoiden luonti ja hallinta
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan myöhemmin, julkaistaan ITSLearningissa.
Opetusmenetelmät
Kurssilla opitaan käyttämään digimarkkinoinnin työvälineitä käytännönläheisten oppimistehtävien kautta hyödyntämällä yleisesti käytössä olevia työvälineitä ja ohjelmistoja. Näitä ovat mm. Adobe Photoshop, Premiere Pro, InDesign ja Lightroom sekä WordPress / Woocommerce, Google Analytics 4, Ads & Keyword Planner ja Metan markkinointialustat.
Oppimista tapahtuu niin itsenäisesti kuin yhdessä koko ryhmän kanssa. Opiskelija rakentaa oppimistehtävien pohjalta kurssiportfolion, joka esitellään kurssin päätöskerralla lyhyesti muille kurssilaisille.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssista ei järjestetä tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käytetään innovaatiopedagogiikkaa: opitaan tiimeissä ja käytetään digitaalisia de-facto -työvälineitä omien innovaatioiden näkyviksi tekemiseen. Huomioidaan tuotoksissa ja niiden tekemisessä kestävän kehityksen aspektit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssilla työstetään oppimistehtäviä, jotka syventävät kunkin käsiteltävän osa-alueen ymmärtämistä. Kurssin aikana rakennetaan portfolio, jonka sisältöön arviointi perustuu.
Lähiopetusta noin 33 h, itsenäistä opiskelua noin 100 h.
Sisällön jaksotus
Lähiopetus: 24.1.-10.4.2024
Lähiopetuskerta on aina kolme tuntia.
SISÄLTÖ:
- Kurssin esittely, orientaatio
- Valokuvaus
- Kuvankäsittely
- Julkaisujen taitto
- Videotuotannon suunnittelu ja kuvaus
- Videoiden editointi
- Verkkosivuston tai verkkokaupan rakentaminen
- Analytiikka
- Kampanjoiden luonti ja hallinta
- Päätöstilaisuus, portfolioiden esittely
Kurssin sisältö on suunniteltu vahvistamaan digitaalisen markkinoinnin valmiuksia työelämän tarpeita varten.
Viestintäkanava ja lisätietoja
ITSLearning & sähköposti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena on kurssin portfolio, jonka jokainen opiskelija rakentaa itsenäisesti kurssin aikana suoritettavista yksilö-, pari- ja ryhmätöistä.
Jokainen tehtävä on suoritettava hyväksytysti (hyväksytty/hylätty). Portfolio arvioidaan asteikolla 0-5.
Kurssin onnistunut läpäiseminen vaatii läsnäoloa, koska oppimistehtäviä suoritetaan myös lähiopetuksen aikana. Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa.
Hylätty (0)
Hylkäämisen perusteena on se, että yksi tai useampi vaadittava osuus opintojaksosta on hylätty/suorittamatta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat oppimistehtävät perustuvat pääosin irrallisiin yksityiskohtiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.
Opiskelijan laatima portfolio on suppea ja siinä on merkittäviä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällön pääpiirteet. Opiskelija kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa oppimistehtäviä suorittaessaan.
Opiskelijan laatima portfolio on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän on omaksunut erinomaisesti kurssin sisällön. Opitun hyödyntäminen oppimistehtävissä on laajaa ja tuotokset osoittavat, että tietoa on yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi.
Opiskelijan laatima portfolio erityisen taidokkaasti viimeistelty, se noudattaa tehtävänantoa ja osoittaa selkeästi opiskelijan ammattimaista kypsyyttä sekä innostuneisuutta digimarkkinointia kohtaan.