Skip to main content

Creative Wellbeing as a Competence (5 cr)

Code: KU00CR83-3001

General information


Enrollment
10.12.2023 - 21.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2024 - 14.06.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Taideakatemia / Master School
Campus
Kupittaa Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
25 - 36
Degree programmes
Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
Master's Degree Programme in Creative Well-being
Teachers
Anna-Mari Rosenlöf
Ursula Hallas
Teacher in charge
Anna-Mari Rosenlöf
Course
KU00CR83
No reservations found for realization KU00CR83-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

The course enables students to deepen and develop their knowledge and skills as professionals in the field of creative well-being.

The course is built around different themes for the contact days.

The course involves working in interprofessional teams, where students share their knowledge. Some parts of the course may be delivered in English and integrated into RDI projects.

The themes of the course include:
- building the knowledge base, structures and operating environment for creative well-being
- identifying and understanding key concepts of creative wellbeing
- development and background of the international field of arts & health
- interprofessional collaboration, networking, sharing of one's own expertise
- accessibility
- the well-being impacts of arts and culture
- planning of arts-based well-being services.

The aim of the course is to outline and develop the core competences of creative well-being relevant for the student, to create a common language and knowledge base between different professional fields and to introduce students to the community of creative well-being developers.

Objective

After completing the study module, the student will be able to:

- identify and analyse the essential knowledge, areas of expertise and development tasks in the field of creative well-being

- understand the concept of creative well-being at an advanced level; creative well-being as a phenomenon, as an evolving professional field, as well-being lived and experienced

- understand the personal relationship to arts and culture at the core of creative well-being as a basis for the cultural needs of individuals and communities

- identify and reflect on their own competence in interprofessional cooperation as well as the roles, common goals, and opportunities of different professionals in the field of creative well-being

- identify and justify the meanings and dimensions of creative well-being for individuals and communities, in as part of different services and professional roles

Content

The course covers the core competences of creative well-being professionals and the essential knowledge, concepts, and contexts of creative well-being.

The studies expand and deepen one's professional competence related to current themes of creative well-being and interprofessional work.

The studies strengthen interprofessional dialogue and cooperation in the fields of social, health, education, arts, and culture to promote experiences of well-being, inclusion and meaningfulness through arts and culture as well as art-based and creative ways of working.

Materials

Ilmoitetaan Itslearning-oppimisalustalla. Osa materiaaleista on englanniksi.

Teaching methods

Lähiopetus sisältäen teema-alustuksia, puheenvuoroja, luentoja, pari- ja pienryhmätyöskentelyä. Opetus toteuteaan lähiopetuksena ja/tai verkko-opetuksena. Työskentelyssä hyödynnetään taiperustaisia työskentelytapoja sekä opiskelijoiden omaa erityisosaamista.
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Oppimistehtävät
- Itsenäinen työskentely.

Exam schedules

Ei tenttiä.

International connections

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan ja tutkimustietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen, reflektointitaidot, luovuus, moniammatillisuus sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja lähdemateriaaleihin, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Tehtävissä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Jakson oppimistehtävät kuvataan tarkemmin Itslearning-alustalla.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväkstty: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimis- ja ennakkotehtävissään opintojakson sisältöjen hallintaa ja soveltamista.

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Go back to top of page