Creative Wellbeing as a Competence (5 cr)
Code: KU00CR83-3001
General information
- Enrollment
-
10.12.2023 - 21.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2024 - 14.06.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Taideakatemia / Master School
- Campus
- Kupittaa Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 36
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
- Master's Degree Programme in Creative Well-being
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
The course enables students to deepen and develop their knowledge and skills as professionals in the field of creative well-being.
The course is built around different themes for the contact days.
The course involves working in interprofessional teams, where students share their knowledge. Some parts of the course may be delivered in English and integrated into RDI projects.
The themes of the course include:
- building the knowledge base, structures and operating environment for creative well-being
- identifying and understanding key concepts of creative wellbeing
- development and background of the international field of arts & health
- interprofessional collaboration, networking, sharing of one's own expertise
- accessibility
- the well-being impacts of arts and culture
- planning of arts-based well-being services.
The aim of the course is to outline and develop the core competences of creative well-being relevant for the student, to create a common language and knowledge base between different professional fields and to introduce students to the community of creative well-being developers.
Objective
After completing the study module, the student will be able to:
- identify and analyse the essential knowledge, areas of expertise and development tasks in the field of creative well-being
- understand the concept of creative well-being at an advanced level; creative well-being as a phenomenon, as an evolving professional field, as well-being lived and experienced
- understand the personal relationship to arts and culture at the core of creative well-being as a basis for the cultural needs of individuals and communities
- identify and reflect on their own competence in interprofessional cooperation as well as the roles, common goals, and opportunities of different professionals in the field of creative well-being
- identify and justify the meanings and dimensions of creative well-being for individuals and communities, in as part of different services and professional roles
Content
The course covers the core competences of creative well-being professionals and the essential knowledge, concepts, and contexts of creative well-being.
The studies expand and deepen one's professional competence related to current themes of creative well-being and interprofessional work.
The studies strengthen interprofessional dialogue and cooperation in the fields of social, health, education, arts, and culture to promote experiences of well-being, inclusion and meaningfulness through arts and culture as well as art-based and creative ways of working.
Materials
Ilmoitetaan Itslearning-oppimisalustalla. Osa materiaaleista on englanniksi.
Teaching methods
Lähiopetus sisältäen teema-alustuksia, puheenvuoroja, luentoja, pari- ja pienryhmätyöskentelyä. Opetus toteuteaan lähiopetuksena ja/tai verkko-opetuksena. Työskentelyssä hyödynnetään taiperustaisia työskentelytapoja sekä opiskelijoiden omaa erityisosaamista.
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Oppimistehtävät
- Itsenäinen työskentely.
Exam schedules
Ei tenttiä.
International connections
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan ja tutkimustietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen, reflektointitaidot, luovuus, moniammatillisuus sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja lähdemateriaaleihin, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Tehtävissä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Jakson oppimistehtävät kuvataan tarkemmin Itslearning-alustalla.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväkstty: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimis- ja ennakkotehtävissään opintojakson sisältöjen hallintaa ja soveltamista.
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.