Skip to main content

Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)

Code: TH00CA75-3001

General information


Enrollment
02.06.2024 - 25.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
TH00CA75

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 48 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 18.10.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
Itsenäistä työskentelyä
Fri 25.10.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Fri 01.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
Itsenäistä työskentelyä
Fri 08.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 15.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
Itsenäistä työskentelyä
Wed 20.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Fri 29.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Fri 13.12.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3001
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus torstaisin klo 16-18
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• saat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
***
• sijoitettujen lasten hyvinvointi, lasten tarpeet, kiintymyssuhdehäiriöt ja traumat
• terapeuttinen laitoskasvatus
• neuropsykiatriset haasteet

Vastuuopettaja: Laura Närvi

24.10 klo 16-18 Kirjallisuustehtävän purku, blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa / LN
31.10 Tiimityöskentely: arki lastenkodissa / LN
7.11 klo 16-18 opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
21.11 tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
28.11 klo 16-18 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.12 itsenäinen työskentely menetelmät
12.12 klo 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV

Objective

• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods

Content

• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges

Teaching methods

Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op

Pedagogic approaches and sustainable development

Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.

Kaunokirjallisuustehtävän palautus 24.10.2024 mennessä.

Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 17.12.2024 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.

Failed (0)

Opiskelija ei palauta tehtäviä määräaikaan mennessä.
Opiskelija ei suorita arviointikohdetta kriteerien mukaisesti vähintään T1 tasolla.

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• tunnistat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• tunnistat arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• tunnistat erilaisia työmenetelmiä, joita voit käyttää lasten kanssa työskentelyssä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kohdata traumatisoituja lapsia
ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Assessment criteria, good (3-4)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa hyvin sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata hyvin, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa kiitettävästi sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata kiitettävästi, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi terapeuttisen arjen merkityksestä sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page