Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)
Code: TH00CA75-3002
General information
- Enrollment
-
02.06.2024 - 24.10.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Niina Vuoristo
- Noora Kumpulainen
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Course
- TH00CA75
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 24.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 31.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 07.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 14.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 21.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 28.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 05.12.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 12.12.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus torstaisin klo 16-18
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• saat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
***
• sijoitettujen lasten hyvinvointi, lasten tarpeet, kiintymyssuhdehäiriöt ja traumat
• terapeuttinen laitoskasvatus
• neuropsykiatriset haasteet
Vastuuopettaja: Laura Närvi
24.10 klo 16-18 Kirjallisuustehtävän purku, blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa / LN
31.10 Tiimityöskentely: arki lastenkodissa / LN
7.11 klo 16-18 opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
21.11 tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
28.11 klo 16-18 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.12 itsenäinen työskentely menetelmät
12.12 klo 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV
Objective
• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods
Content
• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges
Teaching methods
Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op
International connections
Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.
Kaunokirjallisuustehtävän palautus 24.10.2024 mennessä.
Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 17.12.2024 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.