Supporting Parents and Family Services (5 cr)
Code: TH00CA83-3002
General information
- Enrollment
-
02.06.2024 - 27.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 28.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Laura Närvi
- Course
- TH00CA83
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Vanhemmuuden tukeminen ja perheiden palvelut TH00CA83-3002 |
Etä
|
Tue 10.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Vanhemmuuden tukeminen ja perheiden palvelut TH00CA83-3002 |
Etä
|
Tue 17.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Vanhemmuuden tukeminen ja perheiden palvelut TH00CA83-3002 |
Etä
|
Tue 24.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Vanhemmuuden tukeminen ja perheiden palvelut TH00CA83-3002 |
Etä
|
Tue 01.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Vanhemmuuden tukeminen ja perheiden palvelut TH00CA83-3002 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Vastuuopettaja Laura Närvi
Opetus tiistaisin klo 16-18
3.9 kello 16-18 Mentalisaatio perheiden tukemisessa
10.9 kello 16-18 Lapset puheeksi -keskustelu
17.9. kello 16-18 Lapset puheeksi neuvonpito
24.9. kello 16-18 Perheiden palvelut
1.10 kello 16-18 Lapset puheeksi-keskusteluiden purku
Verkkotentti viikolla 40
Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.
Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.
Objective
• you understand the importance of early interaction between an infant and its parents and know how to strengthen it
• you understand risk factors related to the lives and well-being of families with children
• you have knowledge of family services
• you have knowledge of family-oriented counselling methods
Content
• early interaction, mentalisation and parent-infant bonding
• children’s development environments, an ecocultural perspective
• the basic services for families with children, social welfare and child protection support measures, third-sector services, service counselling
• the Let’s talk about children method
Materials
Viinikka, A. (toim) 2014. Mentalisaatio perheiden kohtaamisessa. Mannerheimin lastensuojeluliitto. Tampere.
Teaching methods
Luento-opetus
Itsenäinen työskentely
Tentti
Exam schedules
Verkkotentti viikolla 40
Completion alternatives
Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.
Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.
Student workload
Luento-opetus ja ennakkotentävät 1 op
Lapset puheeksi -keskustelun tekeminen 1 op
Tentti 3 op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.
The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.