Skip to main content

Youth and Action-Based Methods (5 cr)

Code: TH00CA78-3001

General information


Enrollment
02.06.2024 - 27.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Outi Linnossuo
Course
TH00CA78

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 33 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 03.09.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Tue 10.09.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Tue 24.09.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Heidi Ristseppä / vastuuope ja Outi Linnossuo
Opetuspäivä tiistai, viikot 36-40 klo 9-15, muutokset mahdollisia, tarkista ajat pepistä!

Lähipäivät 5 kertaa tiistaisin klo 9-15 tilassa ICT B2043

3.9 klo 9-15 / Outi ja Heidi: 9-11.30 Jakson aloitus, yhteiset asiat ja pelisäännöt, tutustuminen ryhmään (Ristseppä)
klo 12.30-14 Katusovittelu NMKY/ (HR)
Klo 14-15 työskentelyä toiminnallisen harjoittelun suunnittelun parissa.
____________________________
10.9 klo 9-11.30 Keholliset harjoitteet (Ristseppä) ja 12.30-15.00 Kuvalliset harjoitteet (OL)
_____________________
17.9 klo 9-11.30 Opiskelijoiden ohjausharjoituksia pareittain. (OL)
klo 12.30-15 Nuorten kanssa tehtävät työmuodot (Ristseppä)
__________________
24.9 klo 9-11.30 Tarinallisuus ja työpaja (OL) ja 12.30-15 elokuvatehtävän purku (OL)
__________________________________
1.10 klo 9-14 Tentti ja reflektio (HR)

23.10 klo 13-15 uusintatententti, ilmottaudu Heidille

***********************************************************************************

Muutokset mahdollisia.

Objective

• you identify developmental tasks related to youth and learn different ways of counselling and tutoring young people
• you obtain knowledge of action-based methods that you can use in your work with young people

Content

• youth as a life phase
• the developmental tasks and challenges of youth, including psychosomatic problems, social media, intoxicants and sexuality
• young people as members of society
• collaboration opportunities: introduction to organisations and other operators that work with young people and to various working methods in different operating environments

Materials

Tenttikirjat:
1. Nurmi & Ahonen & Lyytinen 2014. Ihmisen psykologinen kehitys (osittain eli luku NUORUUS)
2. Siegel Daniel. 2014. Brainstorm - Nuoruuden aivomyrskyn voima ja merkitys (luvut Nuoruuden ydin 11-48, Aivot 89-138, Kiintymyssuhteet 173-245, Läsnäolo 267-344)
3. Juntunen, Iina & Ylimys, Susanna. 2017. Askelmerkkejä löytävään nuorisotyöhön. (löytyy ilmaisena verkkoversiona)

Teaching methods

Kokemukselliset lähipäivät pakolliset (5 lähipäivää).
Välitehtävät
elokuvatehtävä
Tentti ja reflektio

Exam schedules

Tentti pidetään 1.10 klo 9-11.30
23.10 klo 13-15 1. uusintatententti, ilmottaudu Heidille

International connections

Toiminnallinen oppiminen
Kokemuksellinen oppiminen

Student workload

Lähiopetus 1op (5 lähipäivää)
Elokuvatehtävä 1op
Tentti 2op
Oppimistehtävät 1op ( ohjaustehtävä parin kanssa)

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page