Service Counselling and Recording of Client Data (5 cr)
Code: TH00CA41-3011
General information
- Enrollment
- 02.06.2024 - 26.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 30.09.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Knuuttila
- Sirppa Kinos
- Course
- TH00CA41
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 25 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 26.08.2024 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Mon 26.08.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
Etä
|
Mon 02.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Mon 09.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Mon 16.09.2024 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Simulaatio - Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034,Simulation 4 MED D2024,Debriefing 4 MED D2035
|
Mon 16.09.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034,Simulation 1 MED D2018,Debriefing 1 MED D2032
|
Mon 23.09.2024 time 08:00 - 08:30 (0 h 30 min) |
Palveluohjaus ja kirjaaminen TH00CA41-3011 |
verkossa
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
SL -24 toteutuspäivä maanantai
Vko 35 Ma 26.8.24 klo 10-11.30. Opintojakson aloitus. SK,JK
klo 12.30-15.45 Itsenäinen työskentely tiimeissä (ryhmäytyminen, viikkotehtävä 1.)
----
Vko 36 Ma 2.9.24 klo 9-11.30, ryhmä A 1. viikkotehtävän purku. SK,JK
klo 12.30-15 ryhmä B, 1. viikkotehtävän purku SK,JK
----
Vko 37 Ma 9.9.24 klo 9-11.30 ryhmä A, 2. viikkotehtävän purku. JK
12.30-15 ryhmä B, 2. viikkotehtävän purku. SK
----
Vko 38 Ma 16.9.24 klo 8.15 -9.45, 10-11.30 ryhmä A, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. SK,JK
klo 12.30-14, 14.15-15.45 ryhmä B, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. SK,JK
Paikka Medisiina D, simulaatiotilat 3 (D 2022+ debriefing D2034) ja 4 (D2024 + debriefing D2035), Kiinamyllynkatu10. Tulkaa paikalle ala-aulaan n. 10 minuuttia ennen.
----
Vko 39 Ma 23.9.24 klo 8-8.30 Verkkotentti
1. uusintatentti Ma 18.11.2024 klo 8-8.30.
2. uusintatentti Ma 24.3.2025 8-8.30.
Ilmoittaudu uusintatenttiin kaksi viikkoa ennen jakson vastuuopettajalle sähköpostitse.
Objective
• you understand the process of client relationships and are familiar with the phases of the client process
• you are familiar with the process and different models of service counselling
• you know how to assess clients’ need for services and, based on this assessment, plan clients’ service paths and guide them to services
• you are familiar with the objectives of social rehabilitation
• you know the basic concepts and responsibilities of recording client data and know how to record your work with clients
Content
• assessment of clients’ work ability and functional capacity
• the service duties of social welfare
• the rehabilitation service system
• formal recording of client data in social welfare and the governing legislation
• information security and the governing legislation
Materials
Sähköinen materiaali, löytyy Itslearningistä jakson alkaessa.
Teaching methods
ryhmätyöskentely (tiimityöskentely)
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen
Exam schedules
1. uusintatentti Ma 18.11.2023 klo 8-8.30.
2. uusintatentti Ma 24.3.2025 8-8.30.
Ilmoittaudu uusintatenttiin kaksi viikkoa ennen jakson vastuuopettajalle sähköpostitse.
Pedagogic approaches and sustainable development
Käänteinen oppiminen
Simulaatio-oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Opiskelijan työn mitoitus:
- Osallistuminen opintojakson aloitukseen ja viikkotehtävien purkuihin.
- Viikkotehtävien tekemiseen osallistuminen omassa ryhmässä
- Oppimistehtävän tekeminen
- Opintojakson henkilökohtaisen osaamisen näyttäminen tentissä.
Evaluation methods and criteria
Viikkotehtävät ja simulaatio (hyv./hyl.) 2 op ja tentti 1 op (hyl./T1-K5). Viikkotehtävien puruissa läsnäolovelvoite (enintään 1 poissaolo joka korvataan omalle ryhmälle, ei kuitenkaan simulaatiosta).
Oppimistehtävä 2 op (Kirjaaminen ja tietoturva) pitää olla palautettu ennen tenttiä (ensimmäiseen tenttikertaan viimeistään 20.9. klo 12, uusinnoissa 3 päivää ennen).
Failed (0)
Suoritus on hylätty, jos yli puolet alla olevista toteutuu:
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- ei tunne sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- ei tunne kuntoutuksen palvelujärjestelmää, kuntoutuksen osa-alueita (sosiaalinen, ammatillinen, lääkinnällinen) eikä kuntoutuspalveluita
- ei tunne vammaispalveluita
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä määrämuotoista kirjaamista
- ei ymmärrä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tiedä mitä asiakassuunnitelmaan tulee kirjata
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosanaan 1 lähes kaikkien ja arvosanaan 2 kaikkien kriteerien pitää toteutua.
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- jonkin verran puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- tuntee alustavasti sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tuntee vain pieneltä osalta kuntoutuksen palvelujärjestelmää, kuntoutuksen osa-alueita (sosiaalinen, ammatillinen, lääkinnällinen) ja kuntoutuspalveluita
- tietää joitakin vammaispalveluita
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja määrämuotoista kirjaamista
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tietää joiltakin osin mitä asiakassuunnitelmaan kirjataan
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosanaan 3 lähes kaikkien ja 4 kaikkien kriteerien pitää toteutua.
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa arvioida asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet
- tuntee tärkeimmiltä osin kuntoutuksen palvelujärjestelmää, kuntoutuksen osa-alueet (sosiaalinen, ammatillinen, lääkinnällinen) ja kuntoutuspalveluita
- tietää vammaispalvelut ja vammaisten henkilöiden oikeuksista niihin
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet sekä määrämuotoisen kirjaamisen
- tietää mitä asiakassuunnitelmaan tulee kirjata
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja osaa noudattaa niitä
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävään arvosanaan kaikki kriteerit toteutuvat.
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet ja käytäntöjä
- osaa arvioida monipuolisesti ja kattavasti asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta kuntoutus- ym. palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet ja toimintamuotoja
- tuntee laajasti kuntoutuksen palvelujärjestelmän ja sen monitahoisuuden, kuntoutuksen osa-alueet (sosiaalinen, ammatillinen, lääkinnällinen) ja kuntoutuspalvelut.
- tietää vammaispalvelut ja vammaisten henkilöiden oikeudet niihin (lakisääteiset / harkinnanvaraiset)
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen ja määrämuotoisen kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tietää mitä asiakassuunnitelmaan tulee kirjata ja miksi
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja osaa soveltaa niitä.
Further information
-