Demanding Client Work / First-Line Management Training (10 cr)
Code: TH00CO43-3001
General information
- Enrollment
-
02.06.2024 - 03.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Riina Riihimäki
- Katri Viippo
- Tiina Laakso
- Katariina Felixson
- Course
- TH00CO43
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväälle 2025, viikot 16-22
Nopeuttajien, jo syksyllä 2024 harjoittelun tekevien aikataulu:
Viikot 45-51
11.9.2024 klo 9.15-10.45: Harjoitteluun lähettäminen, Sun Harkka ohjeistus
22.11.2024 klo 8-9.30: Harjoittelun väliohjaus, tuutorryhmissä verkkotapaamisena. Linkit SAKE itsissä Harjoittelu-osiossa.
Yksilöohjaukset kerran harjoittelun aikana (verkossa). Opiskelija sopii ajankohdan opettajan ja harjoittelun ohjaajan kanssa ja tekee kalenterikutsun.
18.12.2024 klo 9.15-11.45. Klo 9.15-10.15 Orientoituminen kevätlukukauteen klo 10.30-11.45 harjoittelun purku pienryhmissä
Kevät 2025, normaalin ajoituksen mukainen eteneminen:
26.2. klo 14.00-15.30: Harjoitteluun lähettäminen
16.3.viimeistään harjoittelusuunnitelmat Itsissä
14.4. harjoittelu alkaa
2.5. klo 8-9 harjoittelun väliohjaus, tuutorryhmissä verkkotapaamisena. Linkit SAKE itsissä Harjoittelu-osiossa.
Yksilöohjaukset kerran harjoittelun aikana (verkossa). Opiskelija sopii ajankohdan opettajan ja harjoittelun ohjaajan kanssa ja tekee kalenterikutsun.
2.6. harjoittelun purku tuutorryhmissä klo 12-13.30 (lukukauden päätös yhdessä koko ryhmänä 13.30-14.30)
2.6. mennessä harjoitteluraportti palautettuna, mikäli opiskelija haluaa arvioinnin harjoittelusta kevätlukukaudella.
Tilavaraukset samat kuin Asiakastyön harjoittelussa.
Objective
• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions
Content
· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work
Qualifications
The internships are completed in order: When you have completed Client work internship, you can start Internship in demanding client work / immediate management.