Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CO43-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.06.2024 - 03.03.2025

Ajoitus

01.08.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

36 - 45

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Olli Toivonen
  • Kaija Penttala

Ryhmät

  • PSOSS23EN
    Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S23

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Opetusmenetelmät

Individual learning
Group discussions

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Individual learning
Group discussions

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Assignments and reporting 1 ETCS
Learning in training place (workhours) 9 ETCS

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Approved report:
- Student understands understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
- Student can work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
- Student is able to present the client group theoretically and understands the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
- Student understands the meaning of multi-professional work in training placement and can explain the benefits of multi-professional work.
- Student is able to locate factors of well-being and workplace safety, and is familiarises with management in workplace.
- Student is able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
- Student promotes the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions

Sisällön jaksotus

Kaija Penttala
Olli Toivonen

Training period:
Spring 2025 Weeks 16-22
(Autumn 2024 45-51)

NOTE! Itslearning Basecamp for PSOSS23EN is use for Demanding Client work training

Students attending Demanding Client Work Training in 2024:
Meetings as in Client Work Training

11.2. klo 13.45-15.30 Training info
- Training plans (returned to its 4 weeks before training begins) and other documents (criminal record extract)
- Practical training instructions and assignments. Reporting.
- Sun Harkka

6.5. klo 08-09 (Online/Zoom)

3.6. klo 10-11.30 Training feedback and

Note! BOSS 2 meetings are on the same dates

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Practical training report Approved/Fail
Work hours confirmed in Sun Harkka
Evaluations in Sun Harkka Approved

Hylätty (0)

Failed:
Student fails to meet the standards of approved reporting

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.