Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Kaija Penttala
Ryhmät
DKOTYK24
Koulutyöhön suuntaava sosiaalialan korkeakouludiplomi
Opintojakso
TH00CA89

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 01.10.2024 klo 16:00 - 17:00
(1 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008
Etä
Ti 03.12.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008
Etä
Ti 17.12.2024 klo 17:00 - 18:00
(1 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008
Etä
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Harjoittelu ajoitettu ryhmälle viikoille 45-51
Ohjausvastuu Kaija Penttala

Syksyn harjoitteluinfo 1.10.2024 klo 16-17. Tutustu ennakkoon Messin Asiakastyön harjoitteluohjeeseen ennen tapaamista ja kirjaudu Sun Harkka- harjoitteluohjelmaan.

Harjoittelusuunnitelman palautus 4 viikkoa ennen harjoittelun alkua Itsiin. Harjoittelun alkaessa 4.11. harjoittelusuunnitelma tulisi palauttaa 4.10. mennessä.


- 3.12.2024 16-18 Harjoittelun väliohjaus

- 17.12.2024 17-18 Harjoittelun loppupalaute.

Harjoittelun aikana yksi opettajan ohjauskeskustelu opiskelijan ja työpaikkaohjaajan kanssa.

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty harjoittelu ja raportti:
- Opiskelija ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti neuvonta- tai esimiestehtävissä sosiaali- ja koulutuspalveluissa
- Opiskelija osaa kuvailla asiakasryhmän teoreettisesti ja ymmärtää asiakasryhmän erityistarpeet ja työyhteisön osaamisen kehittymisen
- Opiskelija ymmärtää moniammatillisen työn merkityksen harjoittelussa ja osaa selittää moniammatillisen työn hyödyt.
- Opiskelija osaa paikantaa hyvinvoinnin ja työturvallisuuden tekijät ja tuntee johtamisen työpaikalla.
- Opiskelija osaa soveltaa teoreettista tietoa vaativassa asiakastyössä, työyhteisötoiminnassa ja johtamisessa
- Opiskelija edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltamista omaan toimintaan

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Siirry alkuun