Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.06.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Kaija Penttala
- Ryhmät
-
DKOTYK24Koulutyöhön suuntaava sosiaalialan korkeakouludiplomi
- Opintojakso
- TH00CA89
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 01.10.2024 klo 16:00 - 17:00 (1 t 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008 |
Etä
|
Ti 03.12.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008 |
Etä
|
Ti 17.12.2024 klo 17:00 - 18:00 (1 t 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3008 |
Etä
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Harjoittelu ajoitettu ryhmälle viikoille 45-51
Ohjausvastuu Kaija Penttala
Syksyn harjoitteluinfo 1.10.2024 klo 16-17. Tutustu ennakkoon Messin Asiakastyön harjoitteluohjeeseen ennen tapaamista ja kirjaudu Sun Harkka- harjoitteluohjelmaan.
Harjoittelusuunnitelman palautus 4 viikkoa ennen harjoittelun alkua Itsiin. Harjoittelun alkaessa 4.11. harjoittelusuunnitelma tulisi palauttaa 4.10. mennessä.
- 3.12.2024 16-18 Harjoittelun väliohjaus
- 17.12.2024 17-18 Harjoittelun loppupalaute.
Harjoittelun aikana yksi opettajan ohjauskeskustelu opiskelijan ja työpaikkaohjaajan kanssa.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty harjoittelu ja raportti:
- Opiskelija ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti neuvonta- tai esimiestehtävissä sosiaali- ja koulutuspalveluissa
- Opiskelija osaa kuvailla asiakasryhmän teoreettisesti ja ymmärtää asiakasryhmän erityistarpeet ja työyhteisön osaamisen kehittymisen
- Opiskelija ymmärtää moniammatillisen työn merkityksen harjoittelussa ja osaa selittää moniammatillisen työn hyödyt.
- Opiskelija osaa paikantaa hyvinvoinnin ja työturvallisuuden tekijät ja tuntee johtamisen työpaikalla.
- Opiskelija osaa soveltaa teoreettista tietoa vaativassa asiakastyössä, työyhteisötoiminnassa ja johtamisessa
- Opiskelija edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltamista omaan toimintaan
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.