Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) (2 cr)
Code: 100115-3318
General information
- Enrollment
- 01.04.2024 - 28.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2024 - 04.10.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Swedish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Ann-Katrin Tyni-Nummelin
- Course
- 100115
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 28.08.2024 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet |
Etäopetus Zoom
|
Wed 11.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet |
Etäopetus Zoom
|
Wed 25.09.2024 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet |
Etäopetus Zoom
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson nimi, laajuus ja koodi:
Svenska i arbetslivet 3op 100115 skriftlig kommunikation
Sisältö ja ajoitus: Sosionomiopiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin kurssi. Syksy2024
KIRJALLINEN JA SUULLINEN OSA OVAT SAMAA KURSSIA, ILMOITTAUTUMINEN JA ARVIOINTI ERIKSEEN
Opetus verkossa aikataulun mukaan alkaen 28.8.
HUOM. Samaa kurssia on 100114 Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 1 op!
- Opetus verkossa lukujärjestyksen mukaan
Lisätään Zoom-linkki myöhemmin
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Location and time
Syyslukukausi 2018 ICT-talo
Materials
Oppimateriaali (vapaaehtoinen): Flexsocial oppikirja uusin painos
Itslearning - oppimisalusta
Opettajan ja opiskelijan omaa materiaalia
Teaching methods
Oppimismenetelmät: lähiopetus, itsenäiset työt, ryhmätyöskentely, suullinen ja kirjallinen tentti
Exam schedules
Kirjallinen ja suullinen tentti kurssin päätteeksi, ajankohta sovitaan erikseen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Pedagogiset toimintatavat: Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia kohdata ruotsinkielinen asiakas eri tilanteissa, opetellaan sosionomin työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää.
Completion alternatives
Jos opiskelijalla on vahva osaaminen sosiaalialan terminologiasta ja asiakastilanteiden hoitamisesta ruotsinkielellä, voidaan sopia vaihtoehtoisesta suoritustavasta.
Student workload
3op:n kokonaisuus, jossa suoritetaan samalla suullinen ja kirjallinen osio.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät: Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen (80%) vaatimuksena kurssin hyväksytylle suorittamiselle.
Failed (0)
Etätehtävät puutteelliset, hylätty suoritus tenteissä, liikaa poissaoloja lähitunneilta.
Opiskelija ei suoriudu opintojaksolla vaadittavista oppimistehtävistä eikä selviydy oman alan viestinnän eri tilanteista. Tuotos on niukkaa sekä kirjallisen että suullisen viestinnän ymmärtäminen on vaikeaa. Poissaoloja kertyy yli sallitun (väh. 75 % läsnäolo) tai opiskelija keskeyttää opintojakson.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija selviytyy melko tyydyttävästi opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy välittämään viestin, vaikka viestintä on hidasta, katkonaista ja osin epätarkkaa. Opiskelija osallistuu vuorovaikutukseen tutuissa tilanteissa, mutta tarvitsee paljon apua. Sanavaraston niukkuus ja virheellisyys rajoittavat viestintää. Ääntämisessä voi olla epätarkkuutta ja lauserytmi voi olla katkonainen ja hidas. Muiden kielten vaikutus selvästi havaittavissa.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään sopivalla tavalla. Puhe on melko sujuvaa. Opiskelija hallitsee laajahkon ammatitialan sanaston sekä käyttää sitä monipuolisesti. Sanavalinnoissa ja ääntämisessä voi esiintyä satunnaista epätarkkuutta. Opiskelija ääntää selkeästi ja luontevasti. Opiskelija käyttää rakenteita melko monipuolisesti; satunnaisia virheitä esiintyy vaativissa rakenteissa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojaksoon.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään tilanteessa sopivalla tavalla ja huomioi keskustelukumppaninsa kohteliaasti. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta. Opiskelija hallitsee laajan oman alan ja yleiskielen sanaston. Opiskelija käyttää rakenteita monipuolisesti ja hallitsee ne lähes virheettömästi. Opiskelija ääntää erittäin selkeästi ja luontevasti. Opiskelija osaa tarvittaessa käyttää kiertoilmaisuja. Opiskelija osallistuu hyvin aktiivisesti opintojaksoon.
Further information
sähköposti ja itslearning