Marketing and Sales development task (5 cr)
Code: KH00CS15-3001
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 09.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 09.09.2025 - 08.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Taru Kankaanpää
- Course
- KH00CS15
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 09.09.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lähitapaaminen, Markkinoinnin ja myynnin kehittämistehtävä KH00CS15-3001 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 06.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lähitapaaminen, Markkinoinnin ja myynnin kehittämistehtävä KH00CS15-3001 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 06.10.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lähitapaaminen, Markkinoinnin ja myynnin kehittämistehtävä KH00CS15-3001 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 28.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lähitapaaminen, Markkinoinnin ja myynnin kehittämistehtävä KH00CS15-3001 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 08.12.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lähitapaaminen, Markkinoinnin ja myynnin kehittämistehtävä KH00CS15-3001 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lähitapaamiset:
9.9. klo 13.16 Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelman tai myynnin kehittämissuunnitelman briiffaus.
6.10. klo 9-12 ja 13-16 Asiakaskäyttäytymisen laboratoriotyöskentelyä
28.10. klo 9-12 Suunnitelmien rajaus, työstäminen ja palaute jatkotyöstöä varten
8.12. klo 13-16 Suunnitelmien esitykset
Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman tai myynnin kehittämissuunnitelman.
Opiskelija tunnistaa mahdollisuuksia hyödyntää asiakaskäyttäytymislaboratoriota markkinoinnin ja myynnin kehittämisessä.
Opiskelija osaa käyttää tietolähteitä ja perustella suunnitelmassaan esittämät mitattavat tavoitteet ja toimenpiteet.
Opiskelija pystyy esittelemään viimeisellä lähikerralla visuaalisesti 1-2 ydinideaa/toimenpidettä tekemästään suunnitelmasta.
Syksyn Sisältömarkkinointi-kurssista saat työkaluja markkinoinnin kehittämistehtävään. Muista myös kaivaa esiin viime syksyn Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin materiaalit Itsistä. Kevään 2025 myynnin kursseista sekä myynnin ja markkinoinnin johtamisen kurssista voit myös saada ideoita myynnin kehittämissuunnitelmaan, mutta tuotokset eivät voi olla samoja.
Objective
After completing the course, the student will be able to:
- use a marketing and sales plan in his/her own development activities.
- set clear objectives for the development task, which will enable the company to increase sales through marketing.
- use marketing and sales knowledge base for the development task.
Content
- defining the scope of the development task and grasping the related theory
- finding a customer project and gathering background information
- writing and presenting a marketing and sales plan
Materials
Kurssi pohjautuu markkinoinnin ja myynnin aikaisempiin opintojaksoihin sekä syksyn opintojaksoon Sisältömarkkinointi.
Teaching methods
Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- yhteistyö valitun yrityksen kanssa, joka sisältää myös haastattelun
- tiedonhaku ja ideointi
-perehtyminen asiakaskäyttäytymislaboratorion toimintaan ja sen hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin kehittämisessä
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisöllinen ja työelämälähtöinen tiedon rakentaminen, jakaminen ja soveltaminen
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Markkinointisuunnitelman tai myynnin kehittämissuunnitelman tekeminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä lähitapaamisella.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.
Evaluation methods and criteria
Markkinointisuunnitelma tai myynnin kehittämissuunnitelma valitulle yritykselle.
Suunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisessä lähitapaamisessa.
Tehtävän palautus deadlineen (30.11.) mennessä.
Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Failed (0)
Opiskelija on pois lähitapaamisista enemmän kuin kerran tai ei palauta tehtävää deadlineen 30.11. mennessä.
Opiskelija ei ole palauttanut isuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole pitänyt esitystä viimeisessä lähitapaamisessa.
Suunnitelmassa ei ole käytetty aiheeseen sopivaa tietoperustaa. Lähteitä ei ole mainittu.
Suunnitelma sisältää plagioitua tekstiä yli 30%. Teksti on suoraan tekoälyn tuottamaa ja tekoälyn käyttöä ei ole selvästi merkitty tekstiviitteiden avulla.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- sisällyttää suunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee suunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttäisi vielä suunnitelman työstämistä, jotta se olisi toteutuskelpoinen.
- hyödyntää tietopohjaa suunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti tai lähdeviitteet puuttuvat.
-esitys viimeisellä lähikerralla
.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- sisällyttää suunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee suunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja tarvittavat toimenpiteet.
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä suunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- visuaalinen esitys viimeisellä lähikerralla
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- määrittelee suunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen suunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- tuottaa suunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- esittelee innovatiivisesti ja asiantuntevasti suunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.
- valitsee ja hyödyntää suunnitelmaan soveltuvaa monipuolista tietopohjaa, jonka avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- saa toimeksiantajalta palautteen, joka osoittaa suunnitelman hyödyllisyyden yritykselle ja kirjaa sen suunnitelmaan.
- on selkeästi panostanut visuaaliseen esitykseen viimeisellä lähikerralla.