Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4021110-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 29.01.2025
Ajoitus
30.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettaja
- Jenni Tuominen
Ryhmät
-
MKITIS23Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.
Sisältö
- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä
Oppimateriaalit
- Lahtinen, N. & Pulkka, K. & Karjaluoto, H. & Mero, J. (2022) Digimarkkinointi.
Kirjan sähköinen versio löytyy Finnasta: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995662091805970
- Komulainen, M. (2023). Menesty digimarkkinoinnilla: 2.0.
Kirjan sähköinen versio löytyy Finnasta: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995709890105970
- Itslearningista löytyvät oppimateriaalit (videot, verkkoartikkelit, muu materiaali)
- Opiskelijan oma tiedonhaku
Opetusmenetelmät
- itsenäinen työskentely ja tiedonhaku
- verkko-opiskelu
- itsereflektio
- työelämälähtöisyys
- kehittämistehtävät
- verkkotentti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti on Itslearningissä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssi on itsenäisesti suoritettava verkkokurssi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin suorittaminen vastaa 135 tunnin työtä.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Kurssi koostuu ennakkotehtävästä ja neljästä osiosta:
1. Mitä digimarkkinointi on
2. Verkkosivuston sisällöntuotanto
3. Sisältömarkkinointi
4. Digimarkkinoinnin työkalut
Kuhunkin osioon liittyy verkkotehtäviä sekä yksilötöitä, jotka opiskelijan tulee suorittaa hyväksytysti päästäkseen kurssista läpi.
Tehtävien on oltava tehtynä kunkin osion päättymispäivänä. Myöhästynyt palautus alentaa arvosanaa.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi suoritetaan itsenäisesti, mutta kullekin osiolle on määrätty aikataulu, jonka aikana kyseiseen osioon liittyvät tehtävät on suoritettava ja palautettava.
Opettajalta voi varata ohjausajan. Tarkemmat tiedot ohjausaikojen varaamisesta Itslearningissä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin loppuarvosana 1-5.
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit Itslearningissä.
Hylätty (0)
Tehtäviä on suorittamatta opintojakson loppupäivään mennessä tai niiden sisältö osoittautuu kopioiduksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ajallaan. Hän hallitsee digitaalisen markkinoinnin perusteet ja pystyy suunnittelemaan digitaalista markkinointia eri kanaviin. Opiskelija osaa reflektoida luettua materiaalia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ajallaan. Hän hallitsee digitaalisen markkinoinnin suunnittelun sekä keinovalikoiman ja hänen tuotoksensa ovat kiinnostavia. Opiskelija arvioi sekä omaa että toisten oppimista (vertaisarviointi) rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan suorittamat tehtävät osoittavat, että hän ymmärtää perusteellisesti, mistä digitaalisessa markkinoinnissa on kyse ja osaa soveltaa sen periaatteita käytäntöön. Tehtävät on toteutettu ammattimaisesti, luovasti ja ovat erityisen kiinnostavia. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa ja toisten (vertaisarviointi) oppimista rakentavasti ja kriittisesti.