Siirry suoraan sisältöön

Monikulttuurisuus asiakastyössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CQ23-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 02.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
  • Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi

Opettaja

  • Ritva Hyttinen

Ryhmät

  • MKITIS23
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
  • DKITIS24
    Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi
  • 06.09.2024 13:00 - 16:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3002
  • 03.10.2024 13:00 - 16:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3002
  • 04.10.2024 10:00 - 13:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3002
  • 01.11.2024 09:00 - 12:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3002

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua

Sisältö

- monikulttuurisen kirjaston periaatteet
- tilastotiedon kokoaminen ja analysointi
- arviointityökalut
- asiakaslähtöisyys kirjastotyössä

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä lähituntientien menetelminä ovat johdatukset, keskustelut ja ideapajat. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä, johon liittyy vertaispalaute sekä ryhmätyöskentelyä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.

Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = 127 tuntia oppimistyötä

Sisällön jaksotus

Opintojakso muodostuu seuraavista elementeistä
- lähitapaamiset (pe 6.9 klo 13-16, to 3.10. klo 13-16, pe 4.10. klo 9.15-12, ja pe 1.11. klo 9.15-12)
- yksilötehtävät
- ryhmätehtävät
- väliraportti
- loppuarviointi

Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla toteutetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, jolla pyritään kattamaan kaikki osa-alueet
- osallistuminen ja aktiivisuus kontaktitunneilla
- opintojakson aikataulujen noudattaminen
- oppimistehtävien ohjeiden seuraaminen
- aktiivisuus ryhmätehtävissä
- laadukkuus ja oma-aloitteisuus itsenäisissä tehtävissä