English Professional Skills, B2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 1001005-3090
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
27.05.2024 - 02.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 18.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Turun ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
80 - 100
Koulutus
- Konetekniikan koulutus
Opettaja
- Piia Pesso
- COS Opettaja
Ryhmät
-
PKONTK24Konetekniikan koulutus
-
PKONTK24APKONTK24A
-
PKONTK24BPKONTK24B
Tavoitteet
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.
Sisältö
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life
Oppimateriaalit
Opintojakson oppimateriaali on itslearningissä.
Opintojakson aikana opiskelija valitsee osittain itselleen kiinnostavia alaan liittyviä aiheita ja lähteitä.
Opetusmenetelmät
Itseopiskelu, tekemällä oppiminen, tehtävät, ryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tehtäväperustainen arviointi, ei uusintoja eikä tentteä. Opiskelija ei voi korottaa yksittäisten arvioitavien tehtävien arvosanaa eikä opintojakson loppuarvosanaa (tutkintosäännön mukaisesti).
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Flipped classroom -metodi
Ryhmätyöskentely
Tekemällä oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista oppitunneille sekä annettujen tehtävien tekemistä ajallaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus ja tehtävät sekä itsenäinen työ. Opiskelijat tekevät ryhmätyötä projektin merkeissä. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa 133 tuntia opiskelijan työtä.
Viikottaiset oppitunnit x
4 arvioitavaa tehtävää ja etätehtävät. Projektityöskentely. Tuntitehtävät ja opiskelijan omalla ajalla tehtävä työ.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tavoitteena on aktivoida ja kehittää opiskelijan alakohtaisia kieli- ja viestintätaitoja englannin kielessä. Opiskelija saavuttaa ammattilisia taitoja monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteista. Lisäksi opiskelija kehittää taitojaan jatkuvan, elinikäisen oppimisen kehittämiseksi. Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on riittävät taidot viestiä ammatin vaatimissa tehtävissä ja hän pystyy tuottamaan selkeää, jäsenneltyä ja tiivistä tekstiä, esittämään ja kuvailemaan alaan liittyvistä aiheista suullisesti ja pystyy ilmaisemaan ja vaihtamaan mielipiteitä käyttäen selkeää, asianmukaista kieltä. Opiskelija pystyy lukemaan alaan liittyviä tekstejä.
Opintojakson aiheet:
- Tyyli ja rekisterit
- Sähköposti- ja puhelinviestintä
- Messut ja tuote-esittelyt
- Raportointi
- Suullinen esittäminen
- Kokoustaminen
- Keskustelutaito
- Pump Design -projekti yhteistyössä Pekka Jukantuvan ja Antti Meriön kanssa
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opiskelijalla tulee olla käytössään toimiva tietokone, mikrofoni ja kamera online-tunteja varten.
Opettajaan voi olla yhteydessä sähköpostitse: piia.pesso(a)turkuamk.fi
Opintojakso alkaa lukujärjestyksen mukaisesti syyskuussa 2024 (viikolla 36).
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osa 1: Arvioitavat oppimistehtävät (arviointi asteikolla 0-5)/ 50%
1 Muodollinen sähköposti
2 Projektikokous
3 Suullinen esitys
4 Kirjallinen raportti
Osa 2: Etätehtävät, tuntitehtävät ja aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (50%)
Hylätty (0)
Arvioitavia tehtäviä tekemättä.
Liiallinen poissaolo oppitunneilta (yli 50%)