Siirry suoraan sisältöön

Working English (3 op)

Toteutuksen tunnus: TE00CM76-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.05.2024 - 05.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Turun ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

40 - 50

Koulutus

  • Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus

Opettaja

  • Piia Pesso
  • COS Opettaja

Ryhmät

  • PSAHAUS24
    Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus, insinööri 24
  • 05.09.2024 14:00 - 16:30, Working English TE00CM76-3002
  • 13.09.2024 14:00 - 15:30, Working English TE00CM76-3002
  • 19.09.2024 12:30 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 26.09.2024 12:30 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 03.10.2024 12:30 - 14:00, Working English TE00CM76-3002 groupwork
  • 10.10.2024 12:30 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 22.10.2024 10:00 - 11:30, Working English TE00CM76-3002
  • 22.10.2024 12:00 - 13:00, Working English TE00CM76-3002
  • 22.10.2024 13:00 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 24.10.2024 12:00 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 01.11.2024 14:15 - 15:45, Working English TE00CM76-3002
  • 07.11.2024 12:30 - 14:00, Working English TE00CM76-3002
  • 14.11.2024 12:15 - 13:45, Working English TE00CM76-3002
  • 21.11.2024 15:00 - 16:30, Working English TE00CM76-3002
  • 28.11.2024 10:00 - 12:00, Working English TE00CM76-3002
  • 28.11.2024 14:00 - 16:00, Working English TE00CM76-3002

Tavoitteet

Opiskelija pystyy toimimaan ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa suullisesti ja kirjallisesti. Hän osaa käyttää oman erityisalansa keskeistä sanastoa ja etsii ja soveltaa tietoa englanninkielisistä lähteistä. Hänellä on kielelliset valmiudet kansainvälistyvässä työympäristössä toimimiseen.

Sisältö

Opintojakson sisältö perustuu työelämän viestintätilanteisiin. Ydinosaamisen aihealueet:
- Koulutus ja työnhaku: opiskelija osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan
- Työympäristö ja elinkeinoelämä: opiskelija osaa viestiä oman alansa työympäristössä asiakaslähtöisesti ja kertoa työpaikastaan, työtehtävistään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa.

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali itslearning -oppimisympäristössä.
Opiskelijan valitsema materiaali.

Opetusmenetelmät

Tekemällä oppiminen
Tehtävien tekeminen ja materiaalin opiskelu
Ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä, ei uusintoja.
Tutkintösäännön mukaisesti, opiskelija ei voi korottaa hyväksyttyä kurssiarvosanaa tekemällä opintojakson tehtäviä uudelleen. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa määräpäivään mennessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat kannustavat opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen monipuolisten menetelmien ja alakohtaisten tehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja. Opiskelijan pitää suorittaa annetut tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistua lähiopetukseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ennakkotehtävät
Arvioitavat tehtävät 1-4 (sähköposti, kokous, suullinen esitys, raportti)
Muut tehtävät

Opintojakson laajuus vastaa noin 81 tuntia opiskelijan työtä. Tähän sisältyy lähiopetus sekä tehtävien tekeminen ja valmistautuminen arvioitavien tehtävien suorittamiseen ryhmässä, parin kanssa tai yksin.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on aktivoida ja kehittää opiskelijan alakohtaisia kieli- ja viestintätaitoja englannin kielessä. Opiskelija saavuttaa ammattilisia taitoja monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteista. Lisäksi opiskelija kehittää taitojaan jatkuvan, elinikäisen oppimisen kehittämiseksi. Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on riittävät taidot viestiä ammatin vaatimissa tehtävissä ja hän pystyy tuottamaan selkeää, jäsenneltyä ja tiivistä tekstiä, esittämään ja kuvailemaan alaan liittyvistä aiheista suullisesti ja pystyy ilmaisemaan ja vaihtamaan mielipiteitä käyttäen selkeää, asianmukaista kieltä. Opiskelija pystyy lukemaan alaan liittyviä tekstejä.

Opintojakson aiheet:
- Tyyli ja rekisterit
- Sähköpostiviestintä
- Messut ja tuote-esittelyt
- Raportointi
- Suullinen esittäminen
- Kokoustaminen
- Keskustelutaito
- Työturvallisuus
- Alakohtainen terminologia

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning
Sähköposti: piia.pesso@turkuamk.fi (ma-pe työaikana 8-16)

Opiskelijan edellytetään osallistuvan lähitunneilla aktiivisesti osallistumalla keskusteluihin ja pienryhmätyöskentyyn. Aktiivinen läsnäolo on läsnäolomerkinnän saamisen edellytys.

Opintojakso alkaa 5.9. lukujärjestyksen mukaan. Paikalla olo aloitustunnilla on erittäin tärkeää.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtäväperustainen ariointi, ei tenttejä. Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 seuraavan mukaan:

Arvioitavat tehtävät (0-5)
1 Muodollinen sähköposti (19.9.)
2 Kokous (24.10. ja 25.10. )
3 Raportti (DL 17.11.)
4 Suullinen esitys (viikoilla 47-49)

Arviointi perustuu 4 tehtävän keskiarvoon, jonka lisäksi aktiivinen osallistuminen ja osaamisen näyttö oppitunneilla sekä muiden tehtävien tekeminen ajallaan huomioidaan (+/-).

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (väh. 50% lähitunneista) perustuu siihen, että oppitunneilla harjoitellaan suullista ilmaisua ja vuorovaikutustaitoja, joiden harjoittamiseen tarvitaan aktiivista osallistumista ja ryhmän kanssa työskentelyä.
Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä ja määräpäiviin ei tehdä poikkeuksia.
Jos opiskelija saa hyväksytyn arvosanan opintojaksosta, hän ei voi korottaa sitä tekemällä joitain tehtäviä uudelleen tai myöhässä.

Hylätty (0)

Arvioitavia tehtäviä tekemättä enemmän kuin yksi. Muita tehtäviä ja läsnäoloja tunneilta puuttuu yli 50%.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtäviä puuttuu ja/tai arvioitavien tehtävien keskiarvo jää alle 1.5 (arvosana 1). Mahdollisia poissaoloja tunneilta.

Tehtäviä saattaa puuttua ja/tai arvioitavien tehtävien keskiarvo jää alle 2.5 (arvosana 2). Poissaoloja tunneilta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvioitavien tehtävien keskiarvo jää alle 3.5 ja joitakin tehtäviä saattaa puuttua. Poissaolot eivät ylitä 50% (arvosana 3).

Arvioitavien tehtävien keskiarvo jää alle 4.5, muut tehtävät tehty määräaikaan mennessä ja poissaoloja ei merkittävästi (arvosana 4).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kaikki tehtävät on suoritettu ajallaan ja niiden keskiarvo on 4.5 (tai yli 4.0, jos lisäksi aktiivinen näyttö osaamisesta tunneilla). Ei merkittäviä poissaoloja.