Siirry suoraan sisältöön

Business English (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011391-3045

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.05.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

06.09.2024 - 24.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Turun ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

80 - 95

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • COS Opettaja
  • Anniina Vainio

Ryhmät

  • LTOPS24H
    LTOPS24H
  • LTOPS24I
    LTOPS24I
  • LTOPS24J
    LTOPS24J
  • LTOPS24K
    LTOPS24K

Tavoitteet

The student can both orally and in writing:
- describe the content and structure of his/her studies, training and working experience,
- introduce the operations and organization of a company and tell about different types of company forms as well as types of duties within a company,
- compile a professional job application and act in a job interview,
- communicate using right formality, vocabulary and phrases through a purchasing process (from an enquiry to an order, complaints, adjustments),
- analyze and tell about current business news in various Finnish media
- make and maintain contacts by phone, email, face-to-face

Sisältö

Telling about the student’s own education, training and work experience. The student understands and can use appropriate business vocabulary and phrases both orally and in writing when describing the operations of a company, business environment, products and processes.
Making and maintaining contacts, discussing current business news, practising presentation skills. Compiling a job application and CV, acting in a job interview. Documentation used in a purchasing process.

Oppimateriaalit

Opintojakson oppimateriaali koostuu monipuolisista ja alakohtaisista oppimista tukevista materiaaleista, jotka löytyvät opintojakson itslearning-alustalta. Materiaali käydään opintojaksolla tarkemmin läpi.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät perustuvat opiskelijan aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen sekä itsenäisesti että ryhmässä.

Opintojakson oppimismenetelmiä ovat mm. ongelmalähtöinen oppiminen, käänteinen oppiminen, työelämälähtöinen oppiminen, vertaisarviointi, itsearviointi, reflektointi ja keskusteleminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat kannustavat opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen monipuolisten menetelmien ja alakohtaisten tehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei tenttejä, ei uusintoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tuntitehtävistä ja kotitehtävistä. Palautustehtävät ovat osa opintojakson hyväksyttyä suorittamista. Palautustehtävät arvioidaan asteikolla 0-5. Tehtävät ovat seuraavat:
- Video CV (DL 22.9.)
- Muodollinen sähköposti (DL 13.10.)
- Yritysesitelmä (DL 20.10.)
- Oppimisraportti (DL 10.11.)

Palautustehtäviin annetaan tarkat ohjeet opintojaksolla.

Sisällön jaksotus

Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen ja lukeminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, sanaston harjoittelu.

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tarkat luentopäivämäärät löytyvät lukujärjestyksestä.Tämän lisäksi opintojakso sisältää itsenäistä työskentelyä luentojen ohella.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Opettajaan voi olla yhteydessä sähköpostitse anniina.vainio@turkuamk.fi.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu palautustehtävien hyväksyttyyn suorittamiseen sekä palauttamiseen määräaikaan mennessä.Tehtävien määräaikoihin ei tehdä poikkeuksia, vaan niitä on noudatettava. Jos opiskelija saa opintojakson suoritettua, arvosanaa ei voi korottaa tekemällä joitakin tehtäviä uudelleen (tutkintosäännön mukaisesti).

Opintojakson lopullinen arvosana annetaan asteikolla 0-5.

Arvioinnin menetelminä käytetään opettajan arviointia, opiskelijan itsearviointia sekä vertaisarviointia. Arviointikriteerit löytyvät myös itslearning-alustalta.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suorita vaadittuja tehtäviä kurssin aikana. Suullinen ja kirjallinen tuottaminen ja ymmärtäminen on vähäistä. Opiskelija keskeyttää kurssin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija onnistuu tyydyttävästi suullisessa ja kirjallisessa tuottamisessa. Opiskelija pystyy viestimään, vaikka viestintä on ajoittain epätarkkaa. Sanaston puute ja epäjohdonmukaisuus rajoittavat viestintää. Kielen rakenteissa on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija onnistuu hyvin monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija hallitsee monipuolisen alan sanaston ja käyttää sitä hyvin, mutta kielen tuottamisessa voi esiintyä epätarkkuuksia. Opiskelija osoittaa taitoa käyttää rakenteita monipuolisesti ja oikein, mutta vaativammissa rakenteissa saattaa esiintyä joitakin virheitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa erinomaisia taitoja monipuolisissa ja vaativissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija osaa viestiä asiayhteyteen sopivalla tavalla. Opiskelija hallitsee monipuolisesti ja erinomaisesti alan sanastoa myös muissa yhteyksissä. Opiskelija osaa käyttää monipuolisia rakenteita ja osoittaa niiden käytön lähes moitteettomasti.