Siirry suoraan sisältöön

Terveysteknologian tuotekehitys (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00BR15-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 07.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.10.2024 - 06.02.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Insinööri (ylempi AMK), terveysteknologia
Opettajat
Reetta Raitoharju
Heidi Salokangas
Ryhmät
YTERTES24
Terveysteknologia
YTERIS24
Insinööri (ylempi AMK), Terveysteknologia
YTERTS24
Tradenomi (ylempi AMK), terveysteknologia
OSTESOS24
Terveysteknologia sosiaali- ja terveysalalla -osaajakoulutus
Opintojakso
MS00BR15

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 07.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö)
EDU_3026_3027 Teoriatila avo byod
Ma 07.10.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Ma 07.10.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö)
EDU_2027 Frans muunto byod
Pe 29.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö)
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö)
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Pe 29.11.2024 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
Terveysteknologian tuotekehitys MS00BR15-3005 (35 hlö)
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä

Opintojakson sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden regulaatio
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Opintojakso toteutetaan syyslukukaudella 2024.Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa kampuksella Turussa:

ma 7.10. 9-16
pe 29.11. 9-16

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä

Sisältö

· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden regulaatio
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama materiaali. Saatavilla Itslearningissa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla oppiminen tapahtuu oppimissisältöön orientoivien tehtävien, niitä syventävien lähipäivien ja opittua soveltavien oppimistehtävien kautta.

Orientoivat tehtävät on tarkoitettu aihepiiriin perehtymiseen ja siihen, että opisklelija pystyy osallistumaan lähipäivän ohjelmaan, vaikkei hänelle olisi aiempaa tietämystä aiheesta. Orientoivat tehtävät sisältävät aina myös lisämateriaalia, jota voi halutessaan opiskella. Oreintoivat tehtävät tehdään yksilötehtävinä ja niiden suorittaminen ei ole pakollista kurssin suorittamiseksi.

Lähipäivillä syvennytään orientoivan tehtävän kautta tutuksi tulleeseen teemaan luentoje ja harjoitusten kautta ja jaetaan tietämystä erilaisissa keskustelevissa tehtävissä.

Oppimistehtävät tehdään ryhmätyönä ja niissä on tarkoituksena soveltaa opittua omaan tuoteidean konseptointiin ja tuotekehityksen suunnitteluun. Oppimistehtävä arvostellaan asteikolla hyl-5.

Lisäksi opintojaksolla tehdään henkilökohtainen oppimispäiväkirja, joka arvioidaan hyv/hyl.

Kansainvälisyys

Opintojakson toteutuksessa noudatetaan konstruktivistista oppimisnäkemystä, jonka mukaan oppinen tapahtuu oppijan aktiivisen ja sosiaalisen toiminan kautta ja jossa oppija tulkitsee oppimaansa aiempien havaintojensa kautta.
Orientoivissa tehtävissä hyödynnetään käänteisen luokkahuoneen periaatteita.
Lähipäivissä ja oppimistehtäviessä toteutetaan yhteistoiminnallista oppimista ja dialogisuutta.
Arvioitavan lopputehtävän tarkoitus on koota opittu ja reflektoida sitä konstruktiivisen oppimisnäkökulman periaatteiden mukaisesti.
The Ecodesign for Sustainable Products Regulation (ESPR) tilannekatsaus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson suorittaakseen opiskelijan on:
- Osallistuttava lähipäivien opetukseen ja oppimiseen
- Tehtävä oman tasonsa mukaan orientoivat tehtävät niin, että pystyy osallistumaan lähipäivien opetukseen.
- Laadittava ja palautettava ohjeistuksen mukainen arvosteltava lopputehtävä ryhmätyönä.
- Laadittava henkilökohtainen oppimispäiväkirja

Lähiopetus: 16 h
Orientoivat tehtävä : 24 h
Oppimispäiväkirja 20h
Arvosteltava lopputehtävä:75 h

Yhteensä: 135 h

Lisätiedot

Viestintä opettajiin sähköpostilla.

Siirry alkuun