Skip to main content

Knowledge Management in the Production of Health and Well-Being Services (5 cr)

Code: TH00BQ30-3004

General information


Enrollment
02.07.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.08.2024 - 20.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master of Health Care Technology
Teachers
Salla Grommi
Minna Salakari
Groups
OSJOKEK24
Leadership and development in the field of gerontology
Course
TH00BQ30

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 22.08.2024 time 08:30 - 14:00
(5 h 30 min)
Tiedolla johtaminen TH00BQ30-3004 (etätoteutus)
etänä
Thu 03.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Tiedolla johtaminen TH00BQ30-3004 (etätoteutus)
etänä
Wed 20.11.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Tiedolla johtaminen TH00BQ30-3004 (etätoteutus)
etänä
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan etäopintoina/etäopetuksin.

22.8. klo 8.30-14.00 ZOOM: https://turkuamk.zoom.us/j/64798223697
3.10. klo 8.30-11.30
20.11.klo 8.30-11.30

Tavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

tuntee tietovarannon mahdollisuudet työssään ja toiminnassaan ja kehittämisessä
osaa tietojohtamisenkäsitteet, mallin ja prosessin
osaa tietojohtamisen käyttöönoton

Sisältö:

- asiakas- ja potilastiedon lähteet, tallennus ja haku
- tietovarannon mahdollisuudet: tiedon yhdistely ja koostaminen sote -palvelujen - kehittämisessä
- tietojohtamisen malli ja prosessi
- tietojohtamisen käyttöönotto ja mahdollisuudet

Objective

After completing the course, the student is able to:
· recognizes the importance of information pool in working and in personal professional development
· knows the terms, model and process concerning knowledge management
· is able to introduce knowledge management

Content

· Sources of patient and client information, record and search
· Prospects of information pool: combining and compiling information in developing Health Care and Social Services
· Model and process of knowledge management
· Prospects and introduction of knowledge management

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään innopedagogisia lähtökohtia. Opintojakso sisältää mm. opettajavetoisia asiantuntijaluentoja sekä ryhmä- ja yksilötyötä ja -tehtäviä. Opetus toteutuu etäyhteyksin verkossa.

Completion alternatives

Jos opiskelija on suorittanut vastaavan opintojakson aiemmin, hän voi hyväksilukea tämän opintojakson.

Jos opiskelijalla on osaamista ja kokemusperusta tiedolla johtamisesta, voi hän hyväksilukea osaamisen näytöllä opintojakson. Opettajat määrittelevät tehtävän/tehtävät, jotka opiskelijan tulee suorittaa osaamisen näyttöön ja hyväksilukuun.

Student workload

Opintojakso sisältää yhden kaksiosaisen kirjallisen ryhmätehtävän (2 op).
Opintojakson lähiopetuskertoja on kaikkiaan kolme. Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Opetuskertojen poissaoloihin sisältyy aina korvattava tehtävä. Korvaavista tehtävistä sovitaan erikseen opettajien kanssa opetuskerran jälkeen. (1 op)
Opintojakso edellyttää itsenäistä opiskelua ja tiedonhakua. (2 op)

Opintojakson kokonaisuus on kaikkiaan 5 opintopistettä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl/1-5.
Opintojaksossa arvioidaan osallistuminen lähiopetukseen sekä opintojaksotehtävä.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu kontaktiopetukseen.
Opiskelija ei osallistu ryhmätehtävään.

Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.

Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu. Tehtävä ei ole amk-ohjeistuksen mukainen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan. Lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ei osallistu kaikkiin kontaktiopetuskertoihin.
Opiskelija ei osallistu aktiivisesti ryhmätyön tekemiseen.

Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet on esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.

Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista.
Työn rakenne hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.

Kirjallisen tehtävän ulkoasu puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet osin puutteelliset. Työ ei ole amk-ohjeistuksen mukainen tai se on ohjeistuksesta poikkeava.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiseklija osallistuu kontiopetukseen.
Opiskelija osallistuu riittävällä ja tasapuolisella tavalla ryhmätyön tekemiseen.

Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen lähdemateriaaliin. Lähteissä hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty kattavasti.
Työ on sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä on käsitelty keskeisiä asioita. Työn rakenne on selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen (täysin looginen tasolla H4).

Asioita on tehtävässä tarkasteltu pohtienn, ja pohdinta on pääosin reflektiivistä ja perusteltua.
Kirjallisen työn iulkoasu on siisti, ilmaisu on pääasiassa asiallista, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti kontaktiopetukseen.
Opiskelijalla on selkeä rooli ryhmätyössä ja hän hoitaa osansa.

Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty laajasti ja oikein. Sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.

Työ on rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä koko työssä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektiivistä, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.

Kirjallisen työn ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Amk-ohjeista on noudatettu. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset läpi koko työn.

Go back to top of page