Skip to main content

Developing Environments of the Health Promotion (5 cr)

Code: TH00BP95-3008

General information


Enrollment
01.08.2024 - 18.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.09.2024 - 13.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Nasrin Jinia
Maarit Janhunen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00BP95

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 14 h 30 min.

Time Topic Location
Wed 11.09.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö)
EDU_2027 Frans muunto byod
Thu 03.10.2024 time 08:30 - 14:00
(5 h 30 min)
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö)
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Thu 31.10.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3008 (35hlö)
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson ajoitus: 11.9..-13.11.2024
Lähitapaamiset: 11.9., 3.10. ja 31.10.
Opintojakso aukeaa Itslearning:ssä: 11.9.

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana

Sisältö:
- terveyden edistämisen asiantuntijuus
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE)
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä

Objective

After completing the course, the student is able to:
· analyze and assess their own challenges regarding life-long learning, pedagogical competence and professional development as part of profound expertise
· analyze and assess their competence in health promotion as part of profound expertise and build a foundation for self-management and the development of profound expertise as experts in health management
· recognize and develop innovative problem-solving skills in broad regional, national and international contexts of health promotion
· gain deeper insight into the social and health care industry and identify business opportunities in their own field
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects

Content

· Expertise in health promotion and growth as an expert
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· Internal entrepreneurship and self-management
· Pedagogical competence and learning in health promotion (modern learning environments, innovation pedagogy and innovative problem-solving skills)
· International operating environments in health promotion
· Innovation competence in health promotion

Materials

Opetuksessa käytettävä materiaali Itslearning:ssä.

Teaching methods

Itsenäinen - sekä pari- ja ryhmätyöskentely.

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

International connections

Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, sekä pari- ja ryhmätyöskentelyä .

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pari- ja ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Oppimistehtävät:
1. Paritehtävä (kolmannen sektorin toimija)
2. Yksilötehtävä (Suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050)

Opintojakson työmäärä 5 op (= 135 tuntia)

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa

Go back to top of page