Business-to-Business Marketing and Sales (5 cr)
Code: 3011667-3009
General information
- Enrollment
-
01.06.2024 - 11.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.09.2024 - 24.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Course
- 3011667
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 11.09.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
LEM_A309
Teoriatila
|
Wed 18.09.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Fri 04.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Wed 09.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
LEM_A309
Teoriatila
|
Wed 23.10.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Wed 30.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
LEM_A309
Teoriatila
|
Wed 06.11.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
EDU_4071
Teoriatila muunto byod
|
Wed 13.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3009 |
LEM_A309
Teoriatila
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus: 03.09.2024 - 5.11.2024
Kurssilla opitaan mm. seuraavia asioita:
- B2B-liiketoiminnan pääpiirteet
- Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen, prospektointi ja liidien generointi (Smarketing)
- Asiakaslähtöinen myyntiprosessi ja myyntineuvottelut
- B2B-asiakkuuksien hallinta ja johtaminen (mm. CRM ja hoitomallit)
- B2B-markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen eri kohderyhmille
Objective
Having completed the course, the student is able to
- identify B2B customer needs
- orient oneself with different types of CRM systems
- apply customer oriented thinking in sales processes
- gather und utilize data on customers
- create a basic customer relationship management plan
- plan and implement marketing activities for different customer groups
Content
Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen
Asiakaslähtöinen myyntiprosessi
Asiakkuuksien hallintasuunnitelma
Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen
Materials
Luentomateriaalit
Kirjat:
- Zimmerman, A. (2018). Business to business marketing management: A global perspective (Third edition.). Routledge. (soveltuvin osin) (tämä on kirjareflektiossa käytettävä teos)
- Kurvinen, J. & Seppä, M. (2016). B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja: Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. Kauppakamari. (soveltuvin osin)
- Jobber, D., & Lancaster, G. (2015). Selling and sales management (Tenth edition.). Pearson.
Muu materiaali:
- podcastit
- blogit
- ym.
Teaching methods
- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyöskentely)
- yritystoimeksianto
- oppimisen tarkistustentit ITSissä (2 kpl)
- vapaaehtoinen kirjareflektio
Exam schedules
Kaksi oppimisen tarkistustenttiä ITSissä. Ajankohdat katsotaan kurssin ensimmäisellä luennolla.
International connections
Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka. Opetuksessa painotetaan ja tuetaan ammattimaista työskentelyotetta.
Student workload
Kurssi koostuu luennoista ja koko kurssin kestävästä ryhmätyöstä (ryhmätyö 1), yksilötehtävästä ja yritystoimeksiannosta (ryhmätyö 2).
Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti. Kurssin aikana suoritetaan kaksi oppimisen tarkistustenttiä ITS-tentteinä.
Kurssin aikana on mahdollista suorittaa arvosanaa nostava, vapaaehtoinen kirjareflektio.
Kurssilla harjoitellaan myös ammattimaista työskentelyotetta, esiintymistä ja vertaispalautteen antamista. Ammattimainen työskentelyote = mm. projektinhallinnan harjoittelua, muistion pitäminen ryhmätyöskentelystä jne.
Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaispalautteen, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaisarvioinnista käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).
Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä
Kurssilla on 50 % läsnäoloedellytys. Kurssia ei voi läpäistä, mikäli opiskelija osallistuu lähiopetukseen vähemmän kuin 50 %. Poissaoloja ei voi korvata korvaavilla tehtävillä.
Further information
ITSLearning & sähköposti