Projektinhallinta (4 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BO51-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.09.2024 - 28.10.2024
Ajoitus
29.10.2024 - 16.12.2024
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
75 % Lähiopetus, 25 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Opettaja
- Mervi Vuolas
Vastuuopettaja
Mervi Vuolas
Ryhmät
-
MKONTS23Konetekniikan koulutus, monimuoto
- 29.10.2024 14:15 - 15:45, Projektinhallinta TE00BO51-3009
- 07.11.2024 19:00 - 20:00, Projektinhallinta TE00BO51-3009
- 21.11.2024 18:00 - 19:00, Projektinhallinta TE00BO51-3009
- 05.12.2024 19:00 - 20:00, Projektinhallinta TE00BO51-3009
- 16.12.2024 13:15 - 15:45, Projektinhallinta TE00BO51-3009
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää projektinhallinnan keskeiset käsitteet
- tunnistaa projektien rahoituslähteitä
- laatia projektihakemuksen ja -suunnitelman
- tehdä projektin aikataulun, kustannusarvion ja budjetin
- dokumentoida ja seurata projektin toteutumista.
Sisältö
- Projektinhallintaan liittyvät keskeiset käsitteet
- Rahoituslähteiden tunnistaminen
- Projektihakemus ja -suunnitelma
- Projektin aikataulu, kustannusarvio ja budjetti
- Projektin dokumentointi ja seuranta
- Riskien ja muutosten hallinta
Oppimateriaalit
Pelin: Projektihallinnan käsikirja, 2020
Artto et.al: Projektiliiketominta, 2006
Opetusmenetelmät
Luento, harjoitustehtävät ja keskustelut. Tekemällä oppiminen. Oppimisalustana käytetään itsLearningia. Etätapaamiset Teamsin tai Zoomin avulla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pedagogisena toimintatapana on innovaatiopedagogiikka, joka perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.
Kestävä kehitys ilmenee mm. etätyöskentelynä, jolloin fyysinen matkustaminen poistuu ja hiilidioksidipäästöiltä vältytään. Emme tuota paperitulosteita.
Sosiaalinen kestävyys ilmenee mm. siten, että AMK:n opinnot parantavat nuorten ja aikuisten työelämään liittyviä taitoja sekä ammatillista ja teknistä osaamista. Välillisesti opintojakso voi edistää säällisten työpaikkojen ja yrittäjyyden syntymistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT (+ mahdollisia lisätehtäviä)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä.
4 op on 108 h opiskelijan työtä ml. kontaktiopetusta noin 8h (lähi ja etä).
Sisällön jaksotus
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää projektinhallinnan keskeiset käsitteet
- tunnistaa projektien rahoituslähteitä
- laatia projektihakemuksen ja -suunnitelman
- tehdä projektin aikataulun, kustannusarvion ja budjetin
- dokumentoida ja seurata projektin toteutumista.
Opintojakson sisältö
- Projektinhallintaan liittyvät keskeiset käsitteet
- Projektikuvaus ja -suunnitelma
- Projektin aikataulu ja kustannusarvio
- Projektin dokumentointi ja seuranta
- Riskien ja muutosten hallinta
- Ongelmaratkaisu ja fasilitointi
Ajoitus 29.10.-16.12.2024
Viestintäkanava ja lisätietoja
Pääasiallisesti itsLearning. Myös sähköposti ja puhelin tarvittaessa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävien palautus aikataulussa ja rakentava osallistuminen tapaamisissa.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut tapaamisiin, eikä ole tehnyt harjoitustehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskeija on tehnyt harjoitustehtävät, tehtävät on palautettu myöhässä tai ovat puutteellisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on
- tehnyt harjoitustehtävät hyvin ja palauttanut ne aikataulussa.
- osallistunut tapaamisissa rakentavasti yhteiseen toimintaan ja keskusteluihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on
- tehnyt harjoitustehtävät erityisen kattavasti ja palauttanut ne aikataulussa.
- osallistunut tapaamisissa rakentavasti yhteiseen toimintaan ja keskusteluihin.
- osoittanut erityistä kiinnostusta käsiteltävään aiheeseen.