Skip to main content

Customer Service (5 cr)

Code: KH00BZ81-3002

General information


Enrollment
02.08.2024 - 09.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2024 - 11.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Logistics
Teachers
Heidi Kurvinen
Course
KH00BZ81

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 12 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 09.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Mon 16.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Mon 23.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Mon 30.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Mon 07.10.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
TENTTI / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
ICT_C1027_Lambda LAMBDA
Thu 24.10.2024 time 17:00 - 19:30
(2 h 30 min)
1. Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
ICT_C1027_Lambda LAMBDA
Tue 10.12.2024 time 17:00 - 19:30
(2 h 30 min)
2. Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00BZ81-3002
ICT_C1027_Lambda LAMBDA
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

-asiakaslähtöinen ajattelu
-ostokäyttäytyminen
-asiakaskokemus
-asiakaspalvelutilanteet
-haastavat asiakkaat

Objective

customer service
custumer behavior
customer experience

Content

customer service
custumer behavior
customer experience

Materials

Itslearning alustalla mainittu kirjallisuus, artikkelit, nettilähteet ja muu alustalla mainittu aineisto tukee kurssilla opittua ja käsiteltyä materiaalia. Aineistoa on paljon ja omaehtoista tutustumista aihealueisiin edellytetään.

Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta. Luentomateriaali jaetaan kurssin lopussa.

Kurssikirjallisuus:
Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.

Vaikka kurssin aineisto on mittava, kurssin pystyy läpäisemään hyvin arvosanoin tekemällä omia muistiinpanoja, osallistumalla aktiivisesti luennoille ja kertaamalla materiaalin itsenäisesti.

Oppimisympäristön Itslearning materiaali

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten uutisten, harjoitusten ja case -aineistojen avulla.

Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja. Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu keskustellen.

Exam schedules

Tentit järjestetään lukujärjestykseen ilmoitetuissa luentosaleissa, tarkasta tila viimeistään edeltävän päivänä mahdollisten muutosten osalta.

Kurssilla noudatetaan tutkintosäännön asetuksia tenttien toteuttamisesta ja arvioinnista. Uusintamahdollisuuden tutkintosäädöksen mukaisesti.

Tenttien ajankohdat:

Varsinainen tentti: 7.10.2024 klo.17.00-18.30
1. korotus/uusintatentti: 24.10.2024 klo.17.00-18.30
2. korotus/uusintatentti: 10.12.2024 klo.17.00-18.30


Tentin suorittaminen muina ajankohtina ei ole mahdollista: mikäli opiskelija ei kykene suorittamaan hyväksyttyä arvosanaa em. tenttiajankohtina, seuraava mahdollinen ajankohta suorittaa tentti/kurssi hyväksytysti on opinto-ohjelman mukainen, seuraava ajankohta kun kurssia järjestetään.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen, harjoitusten aikana ja tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan.

Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.

Completion alternatives

-

Student workload

Luennot toteutetaan fyysisinä luentoina kampuksen tiloilla eikä etäosallistuminen ole mahdollista. Luennot ovat tärkeä osa kurssia. Kurssin keskeinen sisältö opitaan luennoilla ja luentojen perusteella tehtävät keskustelutehtävät tukevat kurssin asiasisällön sisäistämistä.
Luennot
Luentotehtävät
Itsenäinen tiedonhaku
Tenttiin valmistautuminen ja tentti

1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 5op = 135h.

Oppimisympäristönä Itslearning.

Evaluation methods and criteria

Kurssin läpäiseminen edellyttää aktiivista osallistumista luennoille ja jokaisen opiskelijan edellytetään aktiivisesti osallistuvan opetukseen. Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla on tärkeä osa opintoja.

Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty

KURSSIN ARVOSANA MUODOSTUU:

Tentti (yksilösuoritus) 100 % vaikutus kurssin kokonaisarvosanaan.

Opiskelijan kurssiarviointi perustuu tenttisuorituksen arvosanaan.

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Opiskelija ei kykene selittämään peruskäsitteitä tai ymmärtämään asiakaspalvelun ja asiakkuuksien hoidon syy- seuraus -suhteita. Ei ymmärrä asiakaspalvelun ja asiakkuuksien hoidon perusteita tai asiakkuuksien hoidon alkeita.

Tentti on hylätty ja tentin suoritus alle 50% kokonaispistemäärästä.

Minkäänlainen kopiointi ei ole sallittua.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosanaan T1:
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille ja kurssin aihealueiden käsittelyyn osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen osana teknistä suoritusta ja asiakkuuksien hallintaa. Opiskelijalla on vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla asiakaspalvelun ja asiakkuuksienhoidon perusteita ja sen osa-alueita. Kykenee nimeämään joitain käsitteitä, mutta ei näe syy-seuraus -suhteita tai havaitse ilmiöitä taustalla.

Tentti läpäisty hyväksytysti. Tentin suoritus 50-65% kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosanaan H3:
Opiskelija on osallistunut luennoilla käytävään keskusteluun. Opiskelija osoittaa selkeää asiakaspalvelutilanteiden merkityksen hallintaa ja ymmärrystä asiakaspalvelun merkityksestä osana ammattiaan. Opiskelija on kyennyt rakentamaan kurssilla käsiteltäviä aiheita oman aikaisemman tietotaitonsa sekä kurssilla aikaisemmin opittujen kokonaisuuksien päälle. Aihepiirien käsittely on kypsää, rakentavaa ja kriittistä. Opiskelija kykenee selittämään aihealueen käsitteet ja ymmärtää asiakaspalvelun ja asiakkuuksien hoidon perusteita. Opiskelija osoittaa kykenevänsä erottelemaan hyvään asiakaspalvelutilanteeseen vaikuttavia tekijöitä osana asiakkuuksien hoitoa.

Tentti läpäisty hyväksytysti. Tentin suoritus 65-85% kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosanaan K5:
Opiskelija on tunnilla aktiivinen ja pyrkii kehittämään asiakaspalveluosaamistaan. Opiskelija osoittaa kiitettävällä tasolla hallitsevansa asiakaspalvelun merkityksen osana menestyvää ammatinharjoittamista ja osaa tuoda monipuolisesti esille asiakaspalvelun tekniseen ja toiminnalliseen laatuun vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija pystyy kiitettävällä tasolla luomaan, arvioimaan ja ylläpitämään asiakassuhteita ja analysoimaan erilaisten asiakkaiden asiakaskokemuksiin vaikuttavia osatekijöitä. Opiskelija osaa arvioida monipuolisesti omia asiakaspalvelutaitojaan ja tunnistaa ammattimaisella otteella niihin liittyviä kehittämiskohtia. Opiskelija käyttää sujuvasti alan termistöä.


Tentti läpäisty hyväksytysti. Tentin suoritus yli 85% kokonaispistemäärästä.

Further information

Tapaamme joka viikko luennoilla.

Kurssiin liittyvä aineisto ja viestintä on suunnattu kokonaisuudessaan kurssin ITSLearning-sivustolle, jossa vastuuopettaja viestii mahdollisista aikataulumuutoksista tms.

Jos et pääse osallistumaan luennolle, katso kurssin itslearning-sivulta tai kysy opiskelukaverilta, mitä aiheita luennolla käsiteltiin.

Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistalle.

Go back to top of page