Introduction to Physiotherapy (1 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CL18-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 01.09.2024
Ajoitus
27.08.2024 - 01.12.2024
Opintopistemäärä
1 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja suun terveys
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Iida Laine
- FT1 Virtuaalihenkilö7
- Kirsi Karlsson
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 30. Avoin AMK: 30.)
Ryhmät
-
PFYSIS24Fysioterapeutti (AMK), S24
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
Student is able to
- recognize the national and international physiotherapy lines of development,
- recognize the starting points of profession: physiotherapy as a process, client-oriented and evidence-based work,
- explain the key concepts of physiotherapy,
- identify the role of physiotherapist in social, health, sports and rehabilitation systems
Sisältö
The national and international development lines of physiotherapy, physiotherapy as a field of science and evidence-based work, role of physiotherapist.
Oppimateriaalit
Itslearningissa ilmoitettu materiaali on verkossa saatavilla olevaa materiaalia.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen verkko-opiskelu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotehtävät ovat avoinna 01.12.2024 asti. Verkkotehtävien ohjeistus ja palautus toteutuu Itslearning -verkkoalustalla.
Oppimistehtäviä voi suorittaa omassa aikataulussa 24/7 periaatteella Itslearningissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkkopedagogiikka / innovaatiopedagogiikka
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät on kuvattu ItsLearningissä. 1op vastaa 27 h opiskelijan työtä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
HYLÄTTY:
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- ei perustele omaa toimintaansa hyödyntäen ammattialansa tietoperustaa
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- ei tunnista fysioterapian kansallisia ja kansainvälisiä kehityslinjoja
- ei tunnistaa ammatin lähtökohtia: fysioterapia prosessina, asiakaslähtöinen ja näyttöön perustuva työ
- ei tunnista fysioterapian keskeisiä käsitteitäja fysioterapeutin roolia sosiaali-, terveys-, urheilu- ja kuntoutusjärjestelmissä.
- ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa, eikä huomioi saamaansa palautetta.
- vaarantaa potilasturvallisuuden ja / tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- ei tunnista ja / tai noudata fysioterapeutin työtä ohjaavia eettisiä periaatteita, lakeja, asetuksia ja sovittuja toimintaohjeita
- toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja / tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaan
HYVÄKSYTTY:
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- käyttää keskeisiä fysioterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
- käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- näyttöön perustuva tiedonhaku on puutteellista eikä opiskelija osaa kriittisesti arvioida hakemaansa tietoa
- tietoperusta on sirpaleinen ja asioiden väliset suhteet jäävät epäselviksi
- osoittaa oppimistehtävissä kykyä tuottaa asiasisältöä luettavassa ja ymmärrettävässä muodossa, mutta tiedon pohdinta on pinnallista ja
synteesiin ei päästä
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- osaa kuvata yleisellä tasolla fysioterapian kansalliset ja kansainväliset kehityslinjat
- osaa kuvata yleisellä tasolla ammatin lähtökohdat: fysioterapia prosessina, asiakaslähtöinen ja näyttöön perustuva työ,
- osaa kuvata yleisellä tasolla fysioterapian keskeiset käsitteet ja fysioterapeutin roolin sosiaali-, terveys-, urheilu- ja kuntoutusjärjestelmissä.
- kykenee toimintansa itsereflektioon, mutta se on pinnallista ja / tai epärealistista
- kykenee palautteen vastaanottamiseen ja pyrkii muuttamaan toimintaansa sen perusteella
- kykenee toimimaan turvallisesti erilaisissa ohjaus- ja vuorovaikutustilanteissa
AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- tunnistaa toiminnassaan fysioterapeutin työtä ohjaavia eettisiä periaatteita
- toimii lakien, asetusten ja sovittujen toimintaohjeiden mukaisesti
- selittää ja tunnistaa ammatillisen osaamisensa ja toimintansa edellytyksiä ja seurauksia
- osaa toimia ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole itseohjautuvaa
- toiminta ja vuorovaikutus on kunnioittavaa, luotettavaa ja rehellistä
Sisällön jaksotus
Sisältö ja ajoitukset tarkentuvat Itslearning -alustalle.
Opintojakso toteutuu ajalla 01.09.2024- 01.12.2024.
Opintojakson kaikki viestintä tapahtuu Itslearning -alustalla. Olethan yhteydessä opintojakson opettajaan, mikäli et pääse Itslearning -alustalle.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojakson kaikki viestintä tapahtuu Itslearning -alustalla. Olethan yhteydessä opintojakson opettajaan mikäli et pääse Itslearning -alustalle. Itslearning aukee vasta, kun ilmoittautumiset on hyväksytty.
Avoimen AMK:n paikkojen kiintiö on 30
Toisen asteen yhteistyösopimuksen mukaisesti kiintiö 5 Turun hierojakoulun opiskelijalle ja 5 Suomen urheiluopiston (Turun toteutus) opiskelijalle.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi: hyväksytty - hylätty
Opettaja antaa opintojakson suoritusmerkinnän, kun kaikki opintojakson suoritteet ovat on hyväksytysti suoritettuna. Opiskelijan osaaminen opintojaksolla arvioidaan opiskeluvaiheeseen suhteutettuna. Opettaja antaa suoritusmerkinnän neljän viikon kuluttua Peppiin merkitystä opintojakson päättymispäivästä.
Opintojakson oppimistehtävät tulee palauttaa opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti. Palauttamatta jättäminen vaadittuun aikatauluun mennessä vastaa hylättyä suoritusta. Tehtävän palauttaminen myöhässä tai hylätyn tehtävän uusiminen tehdään opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti
Opintojakson loppuarvosana muodostuu seuraavien osioiden keskiarvosanasta:
1. Tietotestien (4 kpl) suorittaminen (hyv-hyl): Hyväksytyn raja 100 % pisteistä, rajaton suoritusmäärä
2. Lopputentin suorittaminen (hyv-hyl): Hyväksytyn raja 50 % pisteistä, rajaton suoritusmäärä
3. Opettajan arviointi: annettujen tehtävien hoitaminen aikataulussa sekä muu opiskelijan toiminta opintojakson aikana +/-
Sisällöt sekä oppimistehtävät on kuvattu tarkemmin Itslearning-alustalla. Jokaisen sisältöteeman alla on yksi tai useampi palautettava oppimistehtävä. Tarkemmat arviointikriteerit on ilmoitettu tehtäväkohtaisesti Itslearningissa tehtävänannon yhteydessä.
Esitietovaatimukset
No prerequisites