Motor Learning and Motor Development at Different Ages (4 cr)
Code: TH00CL21-3004
General information
Enrollment
01.05.2024 - 27.08.2024
Timing
27.08.2024 - 08.11.2024
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
75 % Contact teaching, 25 % Distance learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Iida Laine
Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
-
PFYSIS24B
-
PFYSIS24
-
PFYSIS24A
Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- 27.08.2024 09:00 - 10:45, Orientaatio opintojaksolle & Oppiminen tiedon rakentamisena, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 04.09.2024 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen & motorinen kontrolli, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 05.09.2024 10:00 - 12:00, Itsenäinen opiskelu / ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 05.09.2024 12:00 - 14:00, Mallintaminen ja feedback, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 06.09.2024 08:00 - 10:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 06.09.2024 10:00 - 12:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 10.09.2024 14:00 - 16:00, Ihmisen oppiminen tukeminen, yksilö-ympäristö-tehtävä & ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 12.09.2024 10:00 - 12:00, Itsenäinen opiskelu / ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 12.09.2024 12:00 - 14:00, Itsenäinen opiskelu / ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 13.09.2024 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen, Harjoittelun suunnittelun seitsemän valintaa, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 16.09.2024 10:00 - 12:00, Videotehtävän opettajajohtoinen työstötunti / palautteenanto, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 16.09.2024 12:00 - 14:00, Videotehtävän opettajajohtoinen työstötunti / palautteenanto, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 18.09.2024 12:00 - 14:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: vauvaikä, lapset ja nuoret, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 19.09.2024 10:00 - 12:00, Itsenäinen opiskelu / ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 20.09.2024 08:00 - 10:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: työikäiset ja ikääntyneet, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 24.09.2024 08:00 - 10:00, Ohjaaminen ja taidon opettaminen (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 24.09.2024 10:00 - 12:00, Ohjaaminen ja taidon opettaminen (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 02.10.2024 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen teorioiden yhteenveto & kertaus, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 07.10.2024 10:00 - 12:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 07.10.2024 12:00 - 14:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 23.10.2024 10:00 - 12:00, Varsinainen tentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
- 06.11.2024 12:00 - 14:00, Opintojakson yhteenveto- ja palautetunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3004
Objective
The student is able to
• describe different forms of learning and factors affecting on learning,
• explain basic concepts of constructive learning theory, motor learning and control,
• explain methods of the physiotherapeutic instruction and use them in promoting motor learning,
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• utilize different environments when planning and implementing physiotherapeutic instruction.
Content
The basic principles and features of motor development
Perception of man, learning as a concept, different learning theories, different learners at different ages, motor control, learning motor skills and instructing learning ( visual, verbal, cognitive and manual instruction), different learning environments (digitalization) and utilizing technology in physiotherapeutic guidance.
Evaluation scale
H-5