Skip to main content

Innovation Tools (5 cr)

Code: 3011607-3009

General information


Enrollment
26.10.2024 - 24.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.11.2024 - 24.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Logistics
Teachers
Timo Linnossuo
Course
3011607

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 25.11.2024 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
Innovaatiotyökalut 3011607-3009
EDU_2027 Frans muunto byod
Mon 02.12.2024 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
Innovaatiotyökalut 3011607-3009
EDU_2027 Frans muunto byod
Mon 09.12.2024 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
Innovaatiotyökalut 3011607-3009
EDU_2027 Frans muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Eri innovaatiomenetelmät ja niiden keskeiset työkalut

Tulevaisuuden tutkimus
The Three Box Solution
Sinisen meren strategia
Design Thinking
Palvelumuotoilu
Innovator's DNA
Innovator's Method
Innovator's Dilemma
Open Innovation
Lean Startup
Reverse Innovation
Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas
Apecs Predator theory ja Ylitä kysynnän kuilu
Five disciplines for creating what customer's want Stanfor Research Institute
Cynefin Framework in innovation

Objective

Student is able tofind, select and apply appropriate innovation tools to different situations.

Content

Exploring different innovation tools, comparing and adapting them to different situations.

Materials

Ohjeet löytyvät Itslearningistä

Teaching methods

Teorian soveltaminen käytäntöön, tiimityöskentely ja dialogi.
Teorian haltuunotto
Tiedonhaku ja -käsittely.
Oman ymmärryksen näkyväksi tekeminen ja sen muille jakaminen.
(Käsitekartat, raportit, esitykset, podcastit ja videot)
Dokumentointi ja oppimisportfolio.

Exam schedules

Ei tenttiä, kurssi suoritetaan tekemällä oppien. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä luentokerralla ja ITS-learningissa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka,
Tutkiva oppiminenTekemällä oppiminen

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja,

Student workload

Oppimistehtävät sisältäen:
Tiedonhaku
Oppimisprosessin dokumentointi
Löydetyn tiedon analysointi, käsittely ja jakaminen
Itsenäinen työskentely
Ryhmätyöskentely
Esitykset
Raportit

12 tuntia kontaktia
Tekemällä oppiminen ryhmissä
Yksilöllinen teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla

Evaluation methods and criteria

Toiminnasta syntynyt evidenssi (tehtävät ja niistä koostettu portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaliuja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia AMK:n villppi-säännösten mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.

Assessment criteria, good (3-4)

Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Tehtävien suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia.
Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.

Go back to top of page