Innovation Tools (5 cr)
Code: 3011607-3009
General information
- Enrollment
-
26.10.2024 - 24.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.11.2024 - 24.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Logistics
- Teachers
- Timo Linnossuo
- Course
- 3011607
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 25.11.2024 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
Innovaatiotyökalut 3011607-3009 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Mon 02.12.2024 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
Innovaatiotyökalut 3011607-3009 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Mon 09.12.2024 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
Innovaatiotyökalut 3011607-3009 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Eri innovaatiomenetelmät ja niiden keskeiset työkalut
Tulevaisuuden tutkimus
The Three Box Solution
Sinisen meren strategia
Design Thinking
Palvelumuotoilu
Innovator's DNA
Innovator's Method
Innovator's Dilemma
Open Innovation
Lean Startup
Reverse Innovation
Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas
Apecs Predator theory ja Ylitä kysynnän kuilu
Five disciplines for creating what customer's want Stanfor Research Institute
Cynefin Framework in innovation
Objective
Student is able tofind, select and apply appropriate innovation tools to different situations.
Content
Exploring different innovation tools, comparing and adapting them to different situations.
Materials
Ohjeet löytyvät Itslearningistä
Teaching methods
Teorian soveltaminen käytäntöön, tiimityöskentely ja dialogi.
Teorian haltuunotto
Tiedonhaku ja -käsittely.
Oman ymmärryksen näkyväksi tekeminen ja sen muille jakaminen.
(Käsitekartat, raportit, esitykset, podcastit ja videot)
Dokumentointi ja oppimisportfolio.
Exam schedules
Ei tenttiä, kurssi suoritetaan tekemällä oppien. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä luentokerralla ja ITS-learningissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka,
Tutkiva oppiminenTekemällä oppiminen
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja,
Student workload
Oppimistehtävät sisältäen:
Tiedonhaku
Oppimisprosessin dokumentointi
Löydetyn tiedon analysointi, käsittely ja jakaminen
Itsenäinen työskentely
Ryhmätyöskentely
Esitykset
Raportit
12 tuntia kontaktia
Tekemällä oppiminen ryhmissä
Yksilöllinen teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla
Evaluation methods and criteria
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tehtävät ja niistä koostettu portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaliuja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia AMK:n villppi-säännösten mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.
Assessment criteria, good (3-4)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Tehtävien suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia.
Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.