Service Design (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CE21-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2024 - 26.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
25.09.2024 - 28.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Taru Lehtinen
- Ryhmät
-
PBUADS23Degree Programme in Business Administration PBUADS23
- Opintojakso
- KH00CE21
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 03.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 10.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
|
To 24.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
EDU_2024
Ryhmätyö (18 hlö)
|
To 31.10.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
EDU_2024
Ryhmätyö (18 hlö)
|
To 07.11.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
|
To 14.11.2024 klo 14:00 - 15:30 (1 t 30 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
EDU_3025
Ryhmätyö (16 hlö)
|
To 14.11.2024 klo 14:15 - 15:30 (1 t 15 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
EDU_3032
Ryhmätyö (16 hlö)
EDU_3049 Ryhmätyö (6 hlö) |
To 21.11.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 21.11.2024 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
EDU_2024
Ryhmätyö (18 hlö)
|
To 28.11.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Service Design KH00CE21-3005 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 26.9.2024 ja päättyy 29.11.2024.
Opintojakson sisältö:
- Palvelumuotoilun konsepti ja terminologia
- Palvelumuotoilun periaatteet ja prosessit
- Palvelumuotoilussa käytettävät menetelmät ja työkalut
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet
- kuvata palvelumuotoilun prosessin
- käyttää palvelumuotoilun työkaluja
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoiluprojektin.
Sisältö
- Palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ja prosessit
- Palvelumuotoilun menetelmät
- Käyttäjäkeskeinen palvelusuunnittelu
Oppimateriaalit
Kirjallisuutta:
- Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. 2013. Service design: from insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
- Morelli, N., de Götzen, A. & Simeone, L. 2021. Service Design Capabilities. Cham, Switzerland. Springer Series in Design and Innovation.
- Stickdorn, M., Hormess, M.E., Lawrence, A., Schneider, J. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. O'Reilly Media. (www.thisisservicedesigndoing.com)
Opettajan jakama luentomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Työpajat
Projektityö
Esittelyt
Vieraspuhujat
Itse- ja vertaisarviointi
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka
Ryhmätyöskentely
Projektityö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen ja se vastaa n. 135 tunnin työpanosta.
Työmäärän jakautuminen:
Kontaktitunnit: 21 h
Etäopinnot: 114 h
- Palvelumuotoiluprojekti: 100 h
- Yksilötehtävät: 12 h
- Itse- ja vertaisarvioinnit: 2 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5
Arvosanaan vaikuttavat osatekijät painoarvoineen:
- Yksilötehtävät (ennakkotehtävä, yksilötyö, esitykset) 40 %
- Ryhmätyöt (projekti) 60 %
Tehtävien palauttaminen aikataulussa vaikuttaa arvosanaan.
Ammattimaisuuteen pyrkiminen, kokonaisuuden hahmottaminen ja asiakaslähtöisyyden huomioon ottaminen arvioidaan sekä yksilö- että ryhmätöissä.
Myös itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat arvosanan muodostumiseen.
Läsnäoloaktiivisuus vaikuttaa arvosanaan korottavasti tai laskevasti.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole palauttanut yksilötehtäviä ja/tai hän ei ole osallistunut ryhmätyöhön.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita tai useita tehtäviä on palauttamatta. Teorian ja metodologian soveltaminen tyydyttävää. Viestintä ja dokumentaatio kohtalaista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Itsenäiset tehtävät on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa pääosin hallitsevansa tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Teorian ja metodologian soveltaminen hyvällä tasolla. Viestintä ja dokumentaatio hyvää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita. Kaikki tehtävät on palautettu määräajassa. Teorian ja metodologian soveltaminen erinomaista, samoin viestintä ja dokumentaatio.
Lisätiedot
Itslearning ja sähköposti