Siirry suoraan sisältöön

Service Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CE21-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 26.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.09.2024 - 28.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Ryhmät
PBUADS23
Degree Programme in Business Administration PBUADS23
Opintojakso
KH00CE21

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 15 min.

Aika Aihe Tila
To 03.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
LEM_B155 Karuselli muunto
To 10.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
To 24.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
EDU_2024 Ryhmätyö (18 hlö)
To 31.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
EDU_2024 Ryhmätyö (18 hlö)
To 07.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
To 14.11.2024 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Service Design KH00CE21-3005
EDU_3025 Ryhmätyö (16 hlö)
To 14.11.2024 klo 14:15 - 15:30
(1 t 15 min)
Service Design KH00CE21-3005
EDU_3032 Ryhmätyö (16 hlö)
EDU_3049 Ryhmätyö (6 hlö)
To 21.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
LEM_B155 Karuselli muunto
To 21.11.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Service Design KH00CE21-3005
EDU_2024 Ryhmätyö (18 hlö)
To 28.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Service Design KH00CE21-3005
LEM_B155 Karuselli muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 26.9.2024 ja päättyy 29.11.2024.

Opintojakson sisältö:
- Palvelumuotoilun konsepti ja terminologia
- Palvelumuotoilun periaatteet ja prosessit
- Palvelumuotoilussa käytettävät menetelmät ja työkalut

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet
- kuvata palvelumuotoilun prosessin
- käyttää palvelumuotoilun työkaluja
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoiluprojektin.

Sisältö

- Palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ja prosessit
- Palvelumuotoilun menetelmät
- Käyttäjäkeskeinen palvelusuunnittelu

Oppimateriaalit

Kirjallisuutta:

- Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. 2013. Service design: from insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.

- Morelli, N., de Götzen, A. & Simeone, L. 2021. Service Design Capabilities. Cham, Switzerland. Springer Series in Design and Innovation.

- Stickdorn, M., Hormess, M.E., Lawrence, A., Schneider, J. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. O'Reilly Media. (www.thisisservicedesigndoing.com)

Opettajan jakama luentomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Työpajat
Projektityö
Esittelyt
Vieraspuhujat
Itse- ja vertaisarviointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka
Ryhmätyöskentely
Projektityö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen ja se vastaa n. 135 tunnin työpanosta.

Työmäärän jakautuminen:
Kontaktitunnit: 21 h
Etäopinnot: 114 h
- Palvelumuotoiluprojekti: 100 h
- Yksilötehtävät: 12 h
- Itse- ja vertaisarvioinnit: 2 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5

Arvosanaan vaikuttavat osatekijät painoarvoineen:
- Yksilötehtävät (ennakkotehtävä, yksilötyö, esitykset) 40 %
- Ryhmätyöt (projekti) 60 %

Tehtävien palauttaminen aikataulussa vaikuttaa arvosanaan.

Ammattimaisuuteen pyrkiminen, kokonaisuuden hahmottaminen ja asiakaslähtöisyyden huomioon ottaminen arvioidaan sekä yksilö- että ryhmätöissä.

Myös itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat arvosanan muodostumiseen.

Läsnäoloaktiivisuus vaikuttaa arvosanaan korottavasti tai laskevasti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut yksilötehtäviä ja/tai hän ei ole osallistunut ryhmätyöhön.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita tai useita tehtäviä on palauttamatta. Teorian ja metodologian soveltaminen tyydyttävää. Viestintä ja dokumentaatio kohtalaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Itsenäiset tehtävät on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa pääosin hallitsevansa tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Teorian ja metodologian soveltaminen hyvällä tasolla. Viestintä ja dokumentaatio hyvää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita. Kaikki tehtävät on palautettu määräajassa. Teorian ja metodologian soveltaminen erinomaista, samoin viestintä ja dokumentaatio.

Lisätiedot

Itslearning ja sähköposti

Siirry alkuun