Myyntiprosessi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101198-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2024 - 06.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.09.2024 - 22.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Myyntityön koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 02.09.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Ma 09.09.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Ma 16.09.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Ma 23.09.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Pe 04.10.2024 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Ti 08.10.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Ma 21.10.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Ma 28.10.2024 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Myyntiprosessi 3101198-3010 |
LEM_B166
Kullervo
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson tavoitteena on, että sen suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja osaa toteuttaa myyntiprosessia sen eri vaiheissa. Lisäksi opiskelija osaa hyödyntää erilaisia myyntikanavia sekä ymmärtää pitkäaikaisten asiakassuhteiden merkityksen yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opintojaksolla perehdytään mm. seuraaviin teemoihin:
- myyntisuppilo
- liidit
- prospektointi
- kontaktointi
- neuvottelut
- tarjoukset
- myynnin työkalut
- erilaiset myyntikanavat
Kurssin suoritus edellyttää vähintään 50% läsnäoloa lähiopetuksessa.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää henkilökohtaisenmyyntityön roolin yrityksessä ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä.
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti.
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja.
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa.
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita yritysten (B-to-B) välisessä kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
Sisältö
myyntiprosessin vaiheet
Oppimateriaalit
Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)
Taustalukemistoksi sopii esimerkiksi Jobber & Lancaster 2015: Selling and sales management: Pearson Education LTD.
Opetusmenetelmät
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot
Kansainvälisyys
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja projektitöiden esittely
Kirjalliset työt & projektityöskentely
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia