Siirry suoraan sisältöön

CRM ja tarjouslaskenta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101115-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 15.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Eeva Lehtinen

Ryhmät

  • PMYYNS23
    Myyntityö S23
  • 03.09.2024 10:00 - 12:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 10.09.2024 10:00 - 12:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 17.09.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 24.09.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 01.10.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 08.10.2024 10:00 - 11:30, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 22.10.2024 12:15 - 13:45, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 28.10.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 05.11.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
  • 12.11.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009

Tavoitteet

Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.  

Sisältö

- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät   

Oppimateriaalit

Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis; Maklan, Stan: Customer Relationship Management, Cconcepts and Technologies, 2019

Opetusmenetelmät

Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op

Sisällön jaksotus

Kurssi alkaa syyskuussa
Tarjouslaskentacaset työskentely
Vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku

Viestintäkanava ja lisätietoja

Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.

Painotus Läsnäolo 40%, Yksilölliset tehtävät 20%, Casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%

Hylätty (0)

Jos kaikki allaolevat toteutuu:

- Yksilötehtäviä ei ole tehty
- Casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- Ei ole ollut läsnä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 40-60%
- Casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- Läsnäolo vähintään 5-6 kertaa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 80%
- Casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- Läsnäolo vähintään 7-8 kertaa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 100%
- Casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- Läsnäolo vähintään 9-10 kertaa