CRM ja tarjouslaskenta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101115-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 01.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 15.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Eeva Lehtinen
Ryhmät
-
PMYYNS23Myyntityö S23
- 03.09.2024 10:00 - 12:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 10.09.2024 10:00 - 12:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 17.09.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 24.09.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 01.10.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 08.10.2024 10:00 - 11:30, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 22.10.2024 12:15 - 13:45, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 28.10.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 05.11.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
- 12.11.2024 12:30 - 14:00, CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3009
Tavoitteet
Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.
Sisältö
- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät
Oppimateriaalit
Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis; Maklan, Stan: Customer Relationship Management, Cconcepts and Technologies, 2019
Opetusmenetelmät
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa syyskuussa
Tarjouslaskentacaset työskentely
Vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku
Viestintäkanava ja lisätietoja
Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.
Painotus Läsnäolo 40%, Yksilölliset tehtävät 20%, Casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%
Hylätty (0)
Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtäviä ei ole tehty
- Casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- Ei ole ollut läsnä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 40-60%
- Casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- Läsnäolo vähintään 5-6 kertaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 80%
- Casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- Läsnäolo vähintään 7-8 kertaa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Jos kaikki allaolevat toteutuu:
- Yksilötehtävät tehty 100%
- Casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- Läsnäolo vähintään 9-10 kertaa