Siirry suoraan sisältöön

Mainonnan suunnittelun työvälineet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CU61-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.08.2024 - 30.10.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 24

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Antti Alanko

Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät

  • PMEDIS24masu
    PMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
  • 12.09.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 18.09.2024 10:00 - 12:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 01.10.2024 09:00 - 12:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 24.10.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 25.10.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 30.10.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 31.10.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 07.11.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 08.11.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 26.11.2024 10:00 - 12:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 10.12.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001
  • 11.12.2024 09:00 - 15:00, Mainonnan suunnittelun työvälineet KU00CU61-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- toteuttaa viestintää kuvalla ja tekstillä digitaalisilla alustoilla.
- kuvankäsittelyn ja graafisen suunnittelun ohjelmien perusteita
- kuvata digitaalisen viestinnän eri osa-alueet.
- hakea tietoa suunnittelutyön tueksi eri kanavista

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään mainonnan luovan suunnittelun keskeiset käsitteet ja julkaistavan aineiston valmistamisen työkulkua. Harjoitustehtävien avulla opiskelija tutustuu ammattialan työtehtäviin sekä työvälineisiin.

Oppimateriaalit

jaetaan ITS.ssä

Opetusmenetelmät

Tekemällä oppiminen ja työpajaopetus.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kestävä kehitys huomioidaan tiedon haussa ja viestinnässä varmistamalla tietojen luotettavuus, eettisyys ja ympäristövaikutusten minimointi sekä edistämällä avoimuutta ja vastuullisuutta kaikessa viestinnässä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-portfolio opintojakson tavoitteiden mukaisesti. Ole yhteydessä vastuuopettajaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työpajoissa tehdään yhteisiä harjoituksia ja itsenäisesti näitä taitoja soveltavia harjoituksia.

Sisällön jaksotus

Työpajaopetus lukujärjestyksen mukaisesti IT-tilassa. Opetus ja tehtävät jakautuvat koko syyslukukaudelle.

Opetuksessa tutustutaan laajasti mainonnan luovan suunnittelun työvälineisiin tiedonhausta aineistojen valmistukseen. Käytämme opetuksessa mm. Googlen palveluja sekä Office- ja Adobe CC -ohjelmia.
Tutustumme myös aineistopankkeihin sekä generatiivisen teköalyn tuomiin mahdollisuuksiin.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen opetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.